عینک‌های هوشمند جایگزین گوشی‌های هوشمند می‌شود

کمیته رکن چهارم – الکس کیپمن، خالق هولولنز معتقد است که دوران گوشی‌های هوشمند تمام شده و سرانجام عینک‌های هوشمند جایگزین آن‌ها خواهند شد.

 با پیدایش فناوری‌های جدیدی هم‌چون واقعیت افزوده و واقعیت مجازی در سال‌های اخیر، بستر خلق گجت‌های جدید نیز فراهم شد تا امروزه گجت های پوشیدنی را شاهد باشیم که هدست های واقعیت مجازی بارزترین نوع آنها هستند. اما نه تنها فقط هدست های واقعیت مجازی بلکه به طور کلی گجت های پوشیدنی با سرعتی هر چند کم در حال رشد پایدار هستند و اغلب تحلیلگران بر این باورند که در آینده سهم گجت های پوشیدنی در بازار به اندازه ی سهم گوشی های هوشمند افزایش خواهد یافت.

عینک‌های هوشمند نیز از دیگر گجت های پوشیدنی هستند که بسیار جذاب به نظر میرسند. با اینکه کمپانی ها تا امروز به طور وسیع این دسته از عینک ها را تولید و روانه ی بازار نکرده اند، اما گفته ها حاکی از این دارند که در آینده ی نه چندان دور، کمپانی های بیشتر از جمله اپل تولید عینک های هوشمند را آغاز خواهند کرد. در ماه ژوئن، یکی از تحلیلگران سابق وال استریت گفت که احتمالا عینک هوشمند اپل در سال ۲۰۲۰ وارد بازار خواهد شد و محبوبیت این گجت جدید از آیفون های اپل نیز فراتر خواهد یافت. این در حالیست که قطعا آیفون محبوب ترین محصول تولید شده توسط اپل تاکنون و از جمله محبوب ترین گجت های بازار محسوب میشود و به سختی میتوان درک کرد یک گجت جدید، جایگاه آیفون را تصاحب کند.

اما به نظر میرسد این باور فقط مختص تحلیلگر وال استریت نبوده است بلکه Alex Kipman، خالق هولولنز و Dona Sarkar، مدیر بخش ویندوز اینسایدر مایکروسافت نیز باور مشابهی دارند. هر دوی اشخاص مذکور معتقدند که عینک‌های هوشمند مبتنی بر واقعیت مجازی در آینده می‌توانند فراتر از گوشی‌های هوشمند بروند و تبدیل به فناوری اصلی دنیای هوشمند شوند. Kipman، کسی که هولو لنز را بوجود آورده است میگوید که گوشی های هوشمند در حال حاضر نیز مرده اند اما کاربران فعلا از این موضوع مطلع نیستند. HoloLens ترکیبی از دنیای واقعی و مجازی است و از این ترکیب، Mixed Relity بوجود آمده است. در این حالت، دنیای واقعی پس زمینه ی واقعیت افزوده محسوب میشود در حالی که تصاویر از دید دنیای مجازی، به نوعی مجازی- واقعی به نظر میرسند. بر اساس گفته های Alex Kipman، صفحات نمایش کوچک گوشی های هوشمند و تلویزیون ها با گجت های پوشیدنی هولوگرافیک مانند عینک های هوشمند جایگزین خواهند شد. وی میگوید، زمانی که اپلیکیشن ها، تصاویر، ویدئو ها و دیگر اطلاعات شما حتی شبکه های اجتماعی شما همه ی اوقات جلوی چشمان شما باشند، شما نیازی به دستگاه دیگری با نمایشگر مجزا ندارید.

Dona Sarkar که در بخش ویندوز اینسایدر مایکروسافت مشغول به کار است در مورد آینده چنین نظری را از منظر گوشی های هوشمند دارد. وی که عاشق لومیا ۹۵۰XL خود است میگوید من متوجه شده ام که گوشی های هوشمند فقط در یک دسته از گروه های متنوع گجت های قابل حمل جای میگیرد. همانند Kipman نیز متوجه شده است که مایکروسافت در حال توسعه ی نسخه ی بدون نمایشگر گوشی های هوشمند است که  میتواند جایگزینی برای این دستگاه ها در آینده باشند.

جدا از پیش بینی های جذابی که خواندیم، قسمت آخر که در مورد دستگاهی که در حال توسعه توسط مایکروسافت است بسیار قابل تامل است. آیا دستگاه بدون نمایشگری که خانم Sarkar به آن اشاره کرده همان سرفیس فون یا سرفیس موبایل انقلابی مایکروسافت است؟ در صورت درستی این موضوع، مطمئنا مایکروسافت میتواند با ارائه ی چنین محصول خلاقانه ای قواعد بازی را دگرگون کند. در عین حال ورود چنین ایده ای به بازار فناوری میتواند باعث تنوع فراوان محصولات شود این در حالیست که گوشی های هوشمند امروزی، به یکدیگر شباهت زیادی دارند و دستگاه ها آنقدری که باید از هم متمایز نیستند. با این حال، نباید فراموش کرد که گوگل یک بار با پروژه ی گوگل گلس در این زمینه شکست را تجربه کرده است در حالی که بازار گوشی های هوشمند همچنان در حال تاخت و تاز است و در حال حاضر ایده های ذکر شده شبیه به فیلم های علمی تخیلی هستند اما هیچکس از آینده ی دنیای فناوری با خبر نیست.

منبع: سخت افزارمگ

درباره نویسنده

پست های مرتبط

پاسخ دهید


خبرگزاری هرانا

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.


Type The Red Captcha Characters Below.