نقش زنان در امنیت سایبری: بیشتر زنان در پس‌زمینه‌ی فناوری اطلاعات قرار دارند

کمیته رکن چهارم – با توجه به تحقیقات صنعتی جدید و با توجه به اهمیت نیاز کارفرمایان به حفظ مساله‌ی ذهن باز در هنگام استخدام، کمتر از نیمی از متخصصان امنیت اطلاعات زنان، امروزه در زمینه‌ی فناوری اطلاعات و علوم رایانه‌ای کار می‌کنند.  

همان‌طور که از نام این مطلب مشخص است، گزارشی از نقش زنان در امنیت سایبری بر اساس مصاحبه با ۳۰۰ متخصص امنیت زن فناوری اطلاعات آماده شده و هدف آن به چالش کشیدن مفاهیم و تشویق بیشتر آن ‌ها به صنعت است. بیش از یک سوم (۳۶%) آن‌ها بیش از یک دهه کار در زمینه‌ی سایبری انجام داده‌اند، در حالی که سابقه‌ی کار بیش از نیمی از آن‌ها (۵۳%) بیش‌تر از پنج سال بود. 

بررسی پاسخ دهندگان در حوزه‌های مختلف از جمله انطباق ، روانشناسی، حسابرسی داخلی، کارآفرینی، فروش، هنر و غیره نشان می‌دهد که سازمان‌ها باید گزینه‌های خود را برای انتخاب باز بگذارند. کارلوین وانگ، معاون رئیس جمهور کوبالت گفت: «تنوع در صنعت باید مورد تشویق قرار گیرد، چرا که باعث ایجاد انگیزه در نوآوران و ایده‌پردازان می‌شود و ما را هوشمند می‌کند و بر یادگیری تاثیر مثبت دارد.» با این حال برای ایجاد این تنوع لازم است که مدیران گزینه‌های خود را برای استخدام افزایش دهند. 

گروه‌های متنوع، نتایج بهتر و ساده‌تری دارند. وی در مجله‌ی Infosecurity گفت: «در صنعتی که با کمبود استعداد مواجه است، این نکته بسیار مهم است که مدیرانی در روند استخدام مشغول به کار باشند و در مورد اینکه برای هر نقش خاص کدام نوع مهارت مورد نیاز است، تحقیق کنند و متناسب با آن‌ها استخدام را انجام دهند.» با توجه به اینکه صنعت امنیت سایبری در سراسر جهان با کمبود و شکاف‌های شدیدی مواجه است، نیاز به تشویق بیشتر زنان به این حوزه از هر زمانی بیشتر است. طبق گزارش مرکز ایمنی و آموزش سایبری، زنان تنها ۱۱% از نیروی کار جهانی امنیت سایبری را تشکیل می‌دهند. 

منبع : asis

درباره نویسنده

پست های مرتبط

پاسخ دهید


خبرگزاری هرانا

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.


Type The Red Captcha Characters Below.