اندروید Oreo: بهترین ویژگی‌های سامانه‌ی عامل جدید گوگل و نحوه‌ی بارگیری آن

کمیته رکن چهارم – گوگل اعلام کرده است که نرم‌افزار تلفن همراه جدیدش اندروید Oreo نام دارد. اندروید Oreo نسخه‌ی هشتم سامانه‌ی عامل گوگل، بهبود عمر باتری و عملکرد چند-وظیفه‌ای را فراهم خواهد کرد. به‌منظور حفظ باتری و حافظه، اجرای برنامه‌ها در پس‌زمینه را محدود کرده و انجام چندین عملکرد به‌صورت همزمان، مانند مرور وب و تماشای یک ویدیو، را به کاربران اجازه می‌دهد. این نرم‌افزار با آیکون‌های برنامه‌ها به‌صورت روان‌تر و ۶۰ شکلک جدید، تا حدودی دوباره طراحی شده است. بهترین ویژگی‌ها و تمامی آن‌چه که شما باید در مورد اندروید Oreo بدانید، در این‌جا آمده است.

چه زمانی می‌توانم این نرم‌افزار را بارگیری کنم؟

اندروید Oreo از طریق پروژه‌ی متن‌باز اندروید و برنامه‌ی بتای گوگل، برای بارگیری در دسترس است. مشخص نیست که این نرم‌افزار از چه زمانی برای عموم مردم در دسترس خواهد بود، اما گوگل اعلام کرده است که در مراحل نهایی آزمایش آن بر روی پیکسِل، نِکسوس ۵X و نِکسوس ۶P قرار دارد. گوگل گفت: «ما انتظار داریم که به‌زودی مراحل نهایی را آغاز کنیم». گوگل به‌طور معمول دستگاه‌های با نشان تجاری خود را با یک نسخه‌ی اصلی از نرم‌افزار خود ارائه می‌دهد. این شرکت در اواخر سال جاری، از گوشی هوشمند پیکسِل ۲ رونمایی خواهد کرد. گوگل گفت که به‌منظور عرضه‌ی اندروید Oreo تا قبل از پایان سال جاری، در حال کار کردن با سازندگان سخت‌افزارهایی از جمله HMG Global می‌باشد که گوشی‌های نوکیا، هوواوی، سامسونگ و HTC را تولید می‌کنند.

اندروید Oreo بر روی کدام دستگاه‌ها در دسترس است و چگونه می‌توانم آن را دریافت کنم؟

دستگاه‌هایی که در برنامه‌ی بتا حضور ندارند، منتظر برنامه‌ریزی گسترده‌تری باشند. هنگامی‌که به‌روزرسانی شما آماده شود، باید یک اعلان دریافت کنید. شما همچنین می‌توانید با رفتن به تنظیمات <درباره> به‌روزرسانی سامانه، به‌روزرسانی‌ها را بررسی کنید. اگر نمی‌خواهید منتظر بمانید، می‌توانید در برنامه‌ی بتا ثبت‌نام کنید. باید با حساب کاربری متصل به تلفن همراه خود وارد سامانه شوید، تقریبا بلافاصله یک اعلان دریافت خواهید کرد تا بتوانید نرم‌افزار را بارگیری کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد نحوه‌ی بارگیری آن بر روی دستگاه خود، از دستورالعمل‌های وبلاگ گوگل دیدن کنید.

بهترین ویژگی‌های اندروید Oreo

بهبود عمر باتری:

گوگل به‌منظور افزایش عمر باتری دستگاه‌های اندرویدی، هنگام اجرای برنامه‌ها در پس‌زمینه، انجام عملکردهای خاص آن را مسدود می‌کند. این محدودیت‌ها شامل واکنش برنامه به «پخش‌های مجازی»، و یا تغییری بر روی دستگاه مانند روشن کردن وای‌فای و یا گرفتن یک تصویر، می‌شود. همچنین برخی از سرویس‌های پس‌زمینه و به‌روزرسانی مکان‌ها، زمانی‌که برنامه درحال استفاده نمی‌باشد، محدود خواهند شد. همچنین با صرفه‌جویی در باتری، به‌روزرسانی‌ها در حافظه ذخیره خواهند شد. گوگل اعلام کرده است که زمان راه‌اندازی در اندروید Oreo نیز بهبود یافته است، در مورد گوشی پیکسِل، راه‌اندازی آن دو برابر سریع‌تر از زمانی است که Nougat را اجرا می‌کند.

اعلان‌های محدود شده:

از آن‌جایی که اکثر مردم روزانه اعلان‌های فراوانی را دریافت می‌کنند، گوگل راه‌های جدیدی را برای کنترل چگونگی مشاهده و چگونگی دستیابی به آن‌ها معرفی می‌کند. کاربران قادر خواهند بود هر برنامه را به‌صورت جداگانه با «کنترل ریزدانه‌تری» مدیریت کنند. به‌عنوان مثال، آن‌ها قادر خواهند بود در اخبار، حوزه‌ی مورد علاقه‌ی خود را انتخاب کنند. کاربران می‌توانند اعلان‌های خود را با ضربه زدن به سه نقطه‌ی اطلاع‌رسانی بررسی کنند. گوگل گفت، همچنین می‌توانند آن را راحت‌تر بکشند.

عملکرد چندگانه‌ی آسان:

گوگل به‌منظور کمک به عملکردهای چندگانه‌ی کاربران، ویژگی‌های را به اندروید Oreo اضافه کرده است. اولین ویژگی، نمایش «تصویر در تصویر» است که اجازه می‌دهد فیلم‌ها در صفحه‌ی کوچک‌تری پخش شوند، درحالی‌که کاربران وب‌گاه‌های دیگر را مرور می‌کنند، پیام ارسال کرده یا تماس می‌گیرند. این ویژگی جدید، با پنجره‌های گفتگوی ویدیویی و محتوای یوتیوب کار می‌کند. گوگل همچنین استفاده از صفحه نمایش دوم در کنار دستگاه اندرویدی با توانایی راه‌اندازی یک برنامه در صفحه نمایش از راه دور را برای مصرف‌کنندگان خود ساده‌‌تر کرده است.

امنیت بهبودیافته و آسان‌تر:

برای کمک به کسانی که از تایپ کردن گذرواژه‌ی خود هنگام ورود به یک وب‌گاه یا برنامه خسته شده‌اند، اندروید Oreo دارای یک ویژگی به نام تکمیل خودکار است که جزئیات برنامه‌هایی را که مصرف‌کنندگان بیشتر از آن‌ها استفاده می‌کنند را به خاطر می‌سپارد. گوگل همچنین امنیت فروشگاه گوگل‌پلی را افزایش داده است که درحال حاضر به‌صورت خودکار برنامه‌های مضر را شناسایی و حذف می‌کند. این شرکت اعلام کرد که روزانه بیش از ۵۰ میلیارد برنامه را در ۲ میلیارد دستگاهی که اندروید ۴.۲ و بالاتر را اجرا می‌کنند، پویش خواهد کرد. همچنین طیف وسیعی از برنامه‌های فوری را ایجاد کرده است که بدون بارگیری در دسترس هستند.

دستگاه من را پیدا کن:

گوگل ویژگی مشابهی با «آیفون من را پیدا کن» اپل معرفی کرده است که به افراد اجازه می‌دهد دستگاه خود را مکان‌یابی، قفل و از بین ببرند، حتی زمانی‌که آن را گم کرده باشند.

شکلک‌ها و آیکون‌های جدید:

اندروید Oreo با ۶۰ شکلک جدید و یک طراحی مجدد از شخصیت‌های «قطره‌ای» فعلی خواهد آمد. همچنین از رنگ‌های جدید توسعه‌دهندگان برنامه پشتیبانی کرده و قابلیت جان دادن به آیکون‌ها و تغییر شکل آن‌ها را دارا خواهد بود.

سایر نکات برجسته:

این نرم‌افزار جدید طیف وسیعی از ارتقاهای دیگر را دارا می‌باشد که اتصال وای‌فای، مرور صفحه کلید و صدای بی‌سیم را بهبود می‌بخشد. فهرستی از تمام ویژگی‌هایی که درحال حاضر منتشر شده است را می‌توان در وب‌گاه اندروید مشاهده کرد.

منبع : asis

درباره نویسنده

پست های مرتبط

پاسخ دهید


خبرگزاری هرانا

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.


Type The Red Captcha Characters Below.