نیمی از صاحبان مشاغل قربانی حملات هکری شده‌اند

کمیته رکن چهارم – نیمی از افراد فعال در کسب‌وکار قربانی هک شده‌اند و حدالقل یک حمله سایبری را تجربه کرده‌اند.

طبق اطلاعات نشت کرده از شرکت نیشن‌واید (Nationwide) و آخرین تحقیقات صورت گرفته در ایالات‌متحده، نزدیک به نیمی از صاحبان مشاغل هدف حمله سایبری قرارگرفته‌اند. نیشن‌واید یک شرکت خدمات مالی آمریکایی است، که در زمینه ارائه خدمات بانکداری، بیمه و سرمایه‌گذاری فعالیت می‌نماید. این نکته قابل‌تأمل است که اکثر افراد فعال در مشاغل گوناگون، از آگاهی لازم در زمینه حملات سایبری را ندارند.
طبق اعلام شرکت‌های فعال در زمینه بیمه سایبری، در بین مشاغلی که از این بیمه استفاده می‌کنند ۱۳ در صد آن‌ها موردحمله قرارگرفته‌اند. طبق بررسی‌های آماری حملات سایبری بین مشاغل ۵۸ در صد رشد داشته است. این به آن معنا است که ۴۵ درصد از کسب‌وکارها با حملات سایبری دست‌وپنجه نرم کرده‌اند.
عموم افرادی که قربانی حملات سایبری شده‌اند از طریق روش‌های شایعی چون، ویروس‌های کامپیوتری، کلاه‌برداری از طریق فیشینگ، اسب تروا، تروجان‌ها و نقض داده‌ها نمونه‌های رایجی از این روش‌ها هستند.
متأسفانه سه‌چهارم از صاحبان مشاغل معتقدند که تحت تأثیر حملات سایبری قرار نمی‌گیرند.
طبق آخرین تحقیقات شرکت نیشن‌واید، که این تحقیقات بین ۱٫۰۶۹ از صاحبان مشاغلی صورت گرفته بود و بیش از ۱٫۳۰۰ کارمند داشته‌اند و جمعیت‌شان زیاد بود است.
۵۷ درصد از صاحبان کسب‌وکار ایالات‌متحده که حمله سایبری را تجربه کرده‌اند به دنبال متخصصانی هستند که بتواند امنیت سایبری شرکت‌شان را برقرار نمایند.
حملات سایبری تمامی صاحبان مشاغل را تهدید می‌کنند، به‌خصوص در زمان فعلی هکرها تفاوتی بین مشاغل بزرگ و کوچک قائل نمی‌شوند.
شاید بتوان گفت که کشورمان ایران نیز باید به مشاغل خرد و کلان فکر کند و امنیت سایبری آن‌ها را تأمین نماید، همچنین صاحبان مشاغل می‌بایست دقت مضاعفی در زمینه امنیت اطلاعات حساس خود به خرج دهند.

منبع : سایبربان

درباره نویسنده

پست های مرتبط

پاسخ دهید


خبرگزاری هرانا

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.


Type The Red Captcha Characters Below.