سرقت اطلاعات نیمی از جمعیت آمریکا

کمیته رکن چهارم – موسسه مالی و اعتبارسنجی Equifax در آمریکا از سرقت اطلاعات شخصی و هویتی بیش از ۱۴۳ میلیون مشتری خود خبر داد.

طبق اطلاعیه ای که شرکت Equifax منتشر کرده، این شرکت بیش از یکماه قبل از بروز چنین رویدادی باخبر شده است. در اطلاعیه آمده است که نفوذگران حدود سه ماه به شبکه سازمانی این شرکت دسترسی داشته اند. نفوذگران با سوء استفاده از یک نقطه ضعف امنیتی در یکی از نرم افزارهای کاربردی بر روی سایت شرکت Equifax می‌توانسته‌اند مکرراً به شبکه سازمانی رخنه کنند.

اطلاعات شخصی و هویتی بیش از ۱۳۴ میلیون شهروند عمدتاً آمریکایی و تعدادی با ملیت‌های دیگر به سرقت رفته است. این اطلاعات شامل نام، شماره ملی، تاریخ تولد، نشانی سکونت و در برخی موارد، شماره گواهینامه رانندگی می‌شود.

گمان می‌رود که سرقت اطلاعات ۱۳۴ میلیون نفر از یک سازمان، بزرگترین سرقت سایبری اطلاعات در سال جاری در آمریکا باشد. این رقم معادل نیمی از جمعیت کشور آمریکاست !

شرکت Equifax ضمن عذرخواهی از مشتریان خود، یک سایت ویژه برای شناسایی و راهنمایی افرادی که اطلاعات آنها به سرقت رفته است، راه اندازی کرده.

پس از انتشار این خبر، در همان دقایق اول، ارزش سهام شرکت Equifax بیش از ۶ درصد کاهش یافت. بسیاری از کارشناسان اقتصادی تاخیر شش هفته ای مدیران این شرکت را در اعلام عمومی این خبر، مورد انتقاد و سرزنش قرار داده‌اند. شایعه شده است که در این مدت شش هفته، برخی از مدیران شرکت Equifax با اطلاع از خبر نفود و سرقت اطلاعات، اقدام به فروش سهام خود کرده اند. 

منبع : شبکه گستر

درباره نویسنده

پست های مرتبط

پاسخ دهید


خبرگزاری هرانا

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.


Type The Green Captcha Characters Below.