کشف حفره امنیتی در تراشه‌های تلفن‌های همراه

کمیته رکن چهارم – به‌تازگی شرکت‌های کوالکام و هواوی و … با مشکلی جدید روبرو شده‌اند زیرا یک رخنه امنیتی مهم در تراشه‌های پردازشی این دو شرکت کشف شده است.

به‌تازگی چند شرکت‌ بزرگ از جمله کوالکام و هواوی با مشکلی جدید روبرو شده‌اند، بدین ترتیب که یک رخنه امنیتی مهم در تراشه‌های پردازشی این دو شرکت کشف شده است.

شاید اگر از هر کسی بخواهیم که نام تولید کنندگان اصلی تراشه‌های پردازشی برای تلفن‌های همراه را اعلام کند، نام‌هایی مانند کوالکام و مدیاتک به‌عنوان نخستین گزینه‌ها مطرح خواهند شد.

با این حال به نظر می‌رسد که نه‌تنها این برندها، بلکه برندهای دیگری مانند انویدیا و هواوی نیز با مشکلات امنیتی جدیدی برای تراشه‌های خود روبرو شده‌اند.

بر اساس گزارش‌های اعلام شده، تراشه‌های تولید شده توسط این شرکت‌ها دارای یک حفره امنیتی بسیار خطرناک هستند که تا به امروز تعدادی از آنها نیز به تائید شرکت‌های تولیدکننده رسیده است.

از جمله اینکه تاکنون تعداد ۵ مورد حفره امنیتی روز صفر توسط شرکت‌های یاد شده، رسما  تائید شده است و به همین دلیل نیز پیش‌بینی می‌شود که تعداد این تائیدها روزبه‌روز بیشتر شود.

گفتنی است این حفره‌ها موجب می‌شوند تا بتوان تلفن‌های همراه میزبان این تراشه‌ها را با خطراتی مانند حملات منع دسترسی و اخاذی روبرو ساخت، و بدین ترتیب با توجه به وسعت استفاده از این محصولات، امنیت چند صد میلیون کاربر در خطر قرار خواهد گرفت.
 
شایان ذکر است که شرکت‌های یاد شده هنوز هیچ اعلان رسمی‌ای درباره برنامه خود برای رفع این مشکل ارائه نکرده‌اند، ولی پیش‌بینی می‌شود که به‌زودی شاهد بهینه‌سازی‌های امنیتی برای این تراشه‌ها باشیم.

منبغ :  ایتنا

درباره نویسنده

پست های مرتبط

پاسخ دهید


خبرگزاری هرانا

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.


Type The Red Captcha Characters Below.