بلوتوث، ابزار جدید هکرها

کمیته رکن چهارم – برای در امان ماندن از روش نوین هکرها برای حمله به دستگاه‌های شما،‌بلوتوث خود را مدت زمان زیادی روشن نگذارید!

تحقیقی جدید نشان می‌دهد هکرها از طریق بلوتوث به دستگاه‌های هوشمند نفوذ کرده و اطلاعات آنها را فاش می‌کنند. آنها از این طریق طی ۱۰ ثانیه، بدافزاری را در دستگاه ها منتقل می کنند.

طبق یک گزارش جدید چنانچه کاربران بلوتوث موبایل‌های خود را روشن نگه دارند در برابر حمله ویروس هایی به نام Blue borne قرار خواهند گرفت. این  ویروس از دستگاهی به دستگاه دیگر منتقل می‌شود.
هکرها به وسیله این ویروس علاوه بر کنترل دستگاه های کاربران، به اطلاعات و شبکه های کاربر دسترسی می‌یابند. آنها حتی می‌توانند طی ۱۰ ثانیه بدافزاری را به دستگاه‌ها منتقل کنند.

طبق  گزارش Blue Borne تهدیدی جدی برای تمام دستگاه‌های موبایل، رایانه دسک تاپ و به طور کل دستگاه‌های هوشمند با سیستم‌های عامل اندروید،iOS و ویندوز است.

 به گفته کارشناسان امنیت سایبری هکرها می‌توانند به دستگاه‌های فرد متصل شده و بدافزار ارسال کنند. همچنین برخلاف حملات سایبری معمول در این روش نیازی به دانلود فایل ویروسی نیست.

در این حمله، نخست هکرها دستگاه هایی را ردیابی می کنند که بلوتوث آنها روشن است. سپس به آدرس کنترل آن(MAC address) دسترسی می یابند. با استفاده از این روش می‌توان سیستم عامل را تعیین کرده و بدافزار منطبق برآن را به کار گرفت.

 این در حالی است که متاسفانه  اقدامات امنیتی کنونی مانند مدیریت اطلاعات موبایل، دیوارهای امنیتی و راه حل‌های مربوط به امنیت شبکه برای مقابله این ویروس طراحی نشده‌اند.
 بنابراین به گفته کارشناسان هم اکنون تنها راه مقابله با چنین ویروسی، خاموش کردن بلوتوث و استفاده از آن در زمان نیاز و کوتاه مدت است.

منبع : مهر
 

درباره نویسنده

پست های مرتبط

پاسخ دهید


خبرگزاری هرانا

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.


Type The Red Captcha Characters Below.