مشکلات به روزرسانی رایانه‌های مک برای کاربران

کمیته رکن چهارم – نتایج نشان می‌دهد مشکلات برخی رایانه‌های مک در زمینه نصب فایل‌های به روزرسانی موجب شده که آن‌ها به مدت‌ طولانی به‌روز نشوند و مقابل حملات سایبری آسیب‌پذیر بمانند.

نکته مهم این است که ضعف برخی مدل های رایانه‌های مک در زمینه نصب فایل‌های به روزرسان از چشم کاربران مخفی مانده و همین مساله موجب شده تا آنها به اشتباه تصور کنند رایانه هایشان به روز شده و به همین علت برخی انواع ویروس‌ها و بدافزارها به درون رایانه های آنها نفوذ کنند.

البته این مشکل محدود به رایانه های مک نیست و در رایانه های مجهز به ویندوز هم از مدتها قبل وجود داشته، اما با توجه به تصورات موجود در مورد ایمنی بالای رایانه های مک افشای ان موجب انتقادات تند کاربران شده است.

شرکت امنیتی دوو با بررسی وضعیت امنیتی ۷۳ هزار رایانه مک مشکل به روزرسانی آنها را کشف کرده است. البته این بررسی محدود به رایانه های نصب شده در اماکن تجاری بوده و رایانه های مک خانگی در این بررسی منظور نشده اند. مشکل مذکور بیشتر مربوط به رایانه های قدیمی تر مک بوده و در سیستم عامل های جدید کمتر وجود داشته است.

از جمله نسخه های سیستم عامل مک که به علت این نقص در میان افزار با مشکل مواجه بوده اند، می توان به Sierra، Elcaptain و Yosemite اشاره کرد.

منبع:: خبرگزاری فارس

درباره نویسنده

پست های مرتبط

پاسخ دهید


خبرگزاری هرانا

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.


Type The Blue Captcha Characters Below.