سه روش شایع اخاذی اینترنتی

کمیته رکن چهارم – سه تاکتیک اصلی در پس اخاذی‌های اینترنتی وجود دارد که در این مطلب به بررسی آن‌ها می‌پردازیم.

آیا شما تابه‌حال با پول گرفتن به‌زور روبه‌رو شده‌اید؟ همانند فیلم‌های مافیایی یا باج‌گیری که از قربانیان به‌زور پول اخاذی می‌کنند.
در دهه‌های اخیر در سطح فضای مجازی با پدیده‌هایی مانند باج‌گیری یا جرائم سایبری گسترش چشمگیری یافته است. این روزها از فضای مجازی برای به ثمر نشاندن اهداف بد مانند باج‌گیری استفاده می‌شود.

انواع روش‌های اخاذی اینترنتی

سه تاکتیک اصلی در پس اخاذی‌های سایبر وجود دارد که عبارت‌اند از: اختلال سرویس توزیع‌شده «DDoS»، خطر سازش داده و باج‌افزارها که این‌ها سه گروه اصلی و بزرگ برای آلوده شدن سیستم‌های کامپیوتری است.

حملات DDoS یکی از محبوب‌ترین ابزارها برای تسهیل اخاذی هستند. این نوع از حملات به‌طورمعمول وب‌سایت‌های فعال در زمینه کسب‌وکار را هدف قرار می‌دهد زیرا این سایت‌ها از اهمیت بیشتری برخوردار هستند و این حملات اثر فلج‌کننده‌ای بر سازمان‌ها دارد. این باج‌خواهی‌ها عموماً از طریق بیت کوین «Bitcoin» که یک پول الکترونیکی است، صورت می‌گیرد.
روش دوم اخاذی شامل آزادی بالقوه‌ای است که از کاربران سلب شده و فقط در قبال دریافت باج در اختیار کاربران قرار داده خواهد شد. در برخی موارد اطلاعات به سرقت رفته و قربانی را تهدید به انتشار عمومی می‌نمایند و در صورت عدم دریافت باج اطلاعات را در فضای مجازی منتشر می‌کنند.
روش سوم باج‌افزارها هستند که با آلوده کردن سیستم‌ها اطلاعات افراد را قفل کرده و فقط در مقابل دریافت باج موردنظر اطلاعات را بازگردانی می‌کنند. نمونه معروف این باج‌افزارها واناکرای است که بسیاری از سیستم‌های کامپیوتری را در سراسر جهان از کار انداخته بود و درخواست باج می‌نمود.
 

منبع :  سایبربان

درباره نویسنده

پست های مرتبط

پاسخ دهید


خبرگزاری هرانا

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.


Type The Red Captcha Characters Below.