آسیب‌پذیری اینترنت ۴G و خطر برای شهرهای هوشمند

کمیته رکن چهارم – آسیب‌پذیری گسترده‌ای در اینترنت نسل چهار «۴G» پیداشده است که تمامی تجهیزات متصل به این سیستم و همچنین شهرهای هوشمند را در معرض خطر قرار می‌دهد.

سیستم‌های متصل به نسل چهارم اینترنت «۴G» دارای آسیب‌پذیری می‌باشند، از طرفی در آینده‌ای نزدیک از این سیستم در تمامی بخش‌های شهر هوشمند استفاده خواهد شد و این خود یک خطر بالقوه برای این شهرها محسوب می‌شود. با توجه به مشترک بودن تجهیزات اپراتورهای ارائه‌دهنده خدمات اینترنتی احتمال وقوع حملات «DoS» افزایش پیدا خواهد کرد.

پژوهشگران در تجزیه‌وتحلیل شبکه‌های اینترنت نسل ۴ به این نکته دست یافتند که این آسیب‌پذیری‌ها ناشی از کبودهای اساسی در هسته ارتباطی مشترکین با یکدیگر است.
طبق گزارش‌های رسیده امکان رهگیری فعالیت‌های کاربران، شنود پیام‌های صوتی و متنی و… برخی از فعالیت‌هایی است که توسط این آسیب‌پذیری وجود دارد.

همچنین مهاجمان می‌توانند ارتباط کاربران را با ایستگاه ارتباطی اصلی قطع نمایند و از طریق شماره‌سریال «ISDN» مشترکان بین‌المللی را تشخیص دهند. ضمناً می‌توان از طریق تاریخچه مرورگرها به رمز پست الکترونیکی و خود پست الکترونیکی افراد دسترسی پیدا خواهند نمود، حتی می‌توان تماس‌های «VoLTE» را استراق سمع نمود.

توصیه محققان و فعالان حوزه امنیت سایبری بر این اساس است که کاربران مسائل امنیتی را رعایت کنند و حفاظت از داده‌ها و اطلاعات خود را در نظر داشته باشند. همچنین توصیه می‌شود تا دستگاه‌های مانیتورینگ را مجهز به سیستم‌های رمزنگاری و حفاظتی نمایید.

منبع : سایبربان

درباره نویسنده

پست های مرتبط

پاسخ دهید


خبرگزاری هرانا

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.


Type The Red Captcha Characters Below.