گوگل برای کشف حفره امنیتی در اپلیکیشن‌های اندروید جایزه تعیین کرد

کمیته رکن چهارم – شرکت گوگل با هدف بالا بردن امنیت اپلیکیشن‌های اندروید، برنامه‌ای در نظر گرفته است تا به کسانی که ضعف‌های امنیتی را کشف کنند پاداش دهد.

امروزه امنیت مقوله‌ای چندان ناآشنا نیست و بیشتر کمپانی‌های فعال در حوزه‌ی فناوری، بیش از پیش سعی در رفع ضعف‌های امنیتی محصولات خود دارند. گوگل نیز تا به حال از طریق راه‌اندازی برنامه‌های مختلف موفق شده است ضعف‌های امنیتی برخی محصولات خود از جمله گوگل کروم را برطرف کند. اینگونه برنامه‌ها با در نظر گرفتن پاداش خاصی اعلام می‌شود تا توسعه‌دهندگان بتوانند با موفقیت حفره‌ها را کشف کنند. 

این بار نیز گوگل به سراغ گوگل‌پلی رفته است تا بیشترین امنیت ممکن را برای این فروشگاه اندروید فراهم کند؛ چرا که در طول چند سال اخیر تعداد بدافزارهای گوگل‌پلی افزایش یافته و گوگل درصدد حذف این مشکل برآمده است. از آنجایی که برنامه‌های پاداش پیشین گوگل از جمله گوگل کروم موفق بوده، حال این کمپانی برنامه‌ی پاداش جدید خود با نام Google Play Security Reward Program را معرفی کرده است تا بتواند از این طریق، اپلیکیشن‌های شخص ثالث را از هر گونه بدافزار پاک‌سازی کند. گوگل در خصوص این برنامه گفت:

با همکاری‌هایی که تا به‌حال با کمپانی HackerOne داشته‌ایم، توانستیم برنامه‌های کشف حفره‌های امنیتی را برای محققان فراهم کنیم. این محققان پس از کشف هر آسیب‌پذیری، گزارشی در برنامه‌ی پاداش گوگل‌پلی ثبت خواهند کرد تا پاداشی از سوی گوگل دریافت کنند.

در حال حاضر تنها تعداد مشخصی از توسعه‌دهندگان می‌توانند در این برنامه شرکت کنند. تاکنون شاهد بدافزارهای متعددی در فروشگاه گوگل‌پلی بودیم؛ اما گوگل موفق به حذف همه‌ی آن‌ها نشده بود. خوشبختانه با برنامه‌های پاداشی که این شرکت تدارک دیده است، در کمترین زمان بدافزارها از گوگل‌پلی حذف خواهند شد.

منبع : زومیت

درباره نویسنده

پست های مرتبط

پاسخ دهید


خبرگزاری هرانا

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.


Type The Green Captcha Characters Below.