تبدیل ابزارهای خانگی به بات نت

کمیته رکن چهارم – به تازگی گزارش‌هایی منتشر شده است که بیان می‌کنند هکرها مسئول کند شدن ارتباطات وای فای و از کار افتادن ابزارهای مردم هستند.

تعدادی از متخصصان امنیت سایبری اخیراً دریافته‌اند که تعداد ابزارهای هوشمند و شبکه‌های خانگی که برای انجام جرایم رایانه‌ای از طریق بات‌نت مورد سو استفاده قرار می‌گیرند، به صورت روزافزون در حال افزایش است.
برای نمونه مجرمان سایبری می‌توانند برای انجام فعالیت‌های غیرقانونی خود از فناوری‌های به کار رفته در تلفن‌های همراه، تبلت‌ها، ابزارهای نظارت به کودکان و دیگر ابزارهای هوشمند استفاده کنند.
محققان بخش نورتون (Norton Security) در شرکت سیمنتک با بررسی داده‌های آن، متوجه شدند در سال ۲۰۱۶، ۶٫۷ میلیون بات به بات‌نت‌های جهان اضافه شده‌اند.
بات‌ها در واقع ابزارهای متصل به شبکه‌ای هستند که تحت تأثیر بدافزارها قرار گرفته و به هکرها اجازه می‌دهند از راه دور تعداد زیادی ابزار را به صورت همزمان کنترل کنند.
فرقی نمی‌کند یک رایانه، تلفن هوشمند، دوربین امنیتی یا ابزارهای خانگی باشند؛ زیرا بسیاری از مصرف‌کنندگان از این که وسایلشان تحت کنترل بات قرار دارند، بی‌اطلاع هستند.
ترکیب ابزارهای آلوده با یکدیگر، شبکه‌ای قدرتمند را به نام «بات‌نت‌ها» (botnets) به وجود می‌آورد که با استفاده از می‌توان اقدام به انجام عملیات‌های خراب کارانه کرد. برای نمونه ابزارهای آلوده شده در آمریکا و آسیا می‌توانند در همکاری با یک دیگر برای حمله به هر نقطه‌ی دیگری از دنیا استفاده شوند.
یک‌پنجم (۱۸٫۷) کل بات‌های موجود، در سال ۲۰۱۶، به کشورهای اروپایی تعلق داشتند که ۱۴ درصد این آمار به روسیه تعلق دارد. انگلستان نیز با خروج از فهرست ۱۰ کشور اول، با ۴ پله سقوط، به یازدهمین کشور تحت تأثیر قرار گرفته تبدیل شد. از طرفی ۳۴٫۴ درصد از بات‌های این کشور نیز در لندن مشاهده شده‌اند.

تبدیل ابزارهای خانگی به بات نت

۱۰ کشور اروپایی که بیش از دیگران تحت تاثیر بات‌نت‌ها قرار گرفته‌اند.

کاندید وویست (Candid Wueest)، یکی از کارمندان نورتون گفت:

در سال گذشته بیش از ۱۳٫۸ میلیون نفر در انگلیس قربانی جرائم آنلاین شده‌اند که بات‌ها و بات‌نت‌ها ابزارهای کلیدی این حملات سایبری بودند.

مجرمان سایبری در سال ۲۰۱۶، از تلفن‌های هوشمند و ابزارهای اینترنت اشیا بیشتری برای تقویت بات‌نت خود استفاده کردند. به علاوه سرورها نسبت به رایانه‌های سنتی پهنای باند بیشتری را برای انجام حملات اختلال سرویس توزیع شده ارائه می‌دهند.
زمانی که بات‌نت کنترل رایانه‌های هدف را به دست می‌گیرند، هکرها از آن‌ها برای انجام کارهای مختلفی مانند گسترش بدافزار و تولید هرزنامه استفاده می‌کنند.
کارشناسان توضیح دادند بزرگ‌ترین بات‌نت شناسایی شده در سال ۲۰۱۶، میرای نام دارد.

تبدیل ابزارهای خانگی به بات نت

تراکم بات‌نت‌ها در انگلیس

منبع : سایبربان

درباره نویسنده

پست های مرتبط

پاسخ دهید


خبرگزاری هرانا

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.


Type The Blue Captcha Characters Below.