بهترین ضدبدافزار برای تلفن‌های اندروید

کمیته رکن چهارم – اندروید اغلب توسط نویسندگان بدافزار در سراسر جهان هدف قرار می‌گیرد، برخی از برنامه‌های آلوده حتی به فروشگاه گوگل پلی نیز راه یافته‌اند، بنابراین در میان کاربران این بستر تلفن همراه محبوب راه‌حل‌های امنیتی مانند یک ضدبدافزار بسیار متداول‌تر شده است.

 

موسسه‌ی امنیت AV-TEST یک تحقیق جدید انجام داده است تا برنامه‌هایی را تعیین کند که در بستر اندروید بهترین راه‌کارهای حفاظتی را در برابر بدافزار ارائه می‌کنند و آن‌ها را با سرویس Play Protect خود گوگل مقایسه می‌کند تا کشف کند که آیا راه‌حل‌های شخص ثالث بهتر هستند یا بدتر.

با استفاده از سرویس Play Protect به عنوان نقطه‌ی شروع، معلوم می‌شود که تمام راه‌حل‌های امنیتی موجود در این آزمایش بهتر عمل می‌کنند، اگرچه برخی از آن‌‌ها منجر به نتایج بسیار ناامیدکننده‌ای می‌شوند.

به گفته‌ی ترندمیکرو، ۶ راه‌حل امنیتی مختلف برای اندروید که بالاترین نمره را کسب کرده‌اند، سیمانتک، Sophos، Cheetah Mobile، Bitdefender و Antiy نام دارند. همه‌ی این راه‌حل‌ها پس از آزمایش‌های کارآیی، قابلیت استفاده، ویژگی‌ها امتیاز ۱۰۰ درصد را کسب کرده‌اند. محصولات امنیتی Tencent و McAfee همچنین امتیاز ۹۹٫۹ درصد را کسب کرده‌اند، در حالی‌که راه‌حل‌های جی‌دیتا، Ahn Lab و اوست امتیاز ۹۹٫۸ را به دست آورده‌اند.

به طور میانگین، ابزارهای امنیتی اندروید موفق شدند ۹۵٫۷ درصد آخرین بدافزار و ۹۸٫۴ درصد نمونه‌های بدافزار کشف شده طی ۴ هفته‌ی گذشته را شناسایی کنند. راه‌حل امنیتی SAFE اف‌سکیور برای اندورید با امتیاز ۲٫۵ درصد در حوزه‌ی حفاظت و ۶ امتیاز در حوزه‌ی قابلیت استفاده، کمترین امتیازها را به دست آورد، با وجود این‌که دارای ویژگی‌های امنیتی است که برای چنین محصول تلفن همراهی، حیاتی به شمار می‌آیند.

با این حال، به طرز شگفت‌انگیزی، سرویس Play Protect گوگل امتیازی کمتر از حد انتظار به دست آورد. طبق نتایج، محافظ ضدبدافزار خود گوگل که با پلی‌‌‌‌استور یکپارچه شده است، فقط ۶۵٫۵ درصد آخرین بدافزار و ۷۹٫۲ درصد بدافزارهای کشف‌شده در ۴ هفته‌ی اخیر را شناسایی کرد. این تنها محصولی بود که گواهی‌نامه‌ی AV-TEST را دریافت نکرد.

منبع : news.asis.io

درباره نویسنده

پست های مرتبط

پاسخ دهید


خبرگزاری هرانا

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.


Type The Red Captcha Characters Below.