دارک وب فضای تبادل بدافزارهای بانکی

کمیته رکن چهارم – مهاجمان با استفاده از ابزار رمزنگاری ساده و اجرای دسترسی‌های خود روی خودپردازها به‌صورت فیزیکی و کنترل از راه دور فعالیت مخرب خود را پیش برده و تمام پول دستگاه موردنظر را به سرقت می‌برند.

 امروزه به نظر می‌رسد سیستم‌های خودپرداز از امنیت بالایی برخوردار باشند، اما برای رسیدن به این امنیت چه اقداماتی را باید انجام دهیم. در این میان مهاجمان سایبری با استفاده از آسیب‌پذیری‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری جهت هک و نفوذ به سیستم‌ها استفاده می‌نمایند. لذا توصیه می‌شود برای جلوگیری ازاین‌گونه مشکل در این سیستم‌ها باید پیکربندی‌های انجام‌شده را به بهترین نحو انجام دهیم.
در ماه می ۲۰۱۷ کارشناسان امنیتی آزمایشگاه کسپرسکی پس از بررسی‌های خود موفق به شناسایی تروجانی مخرب شدند که با استفاده از فضای تبلیغاتی، دستگاه‌های خودپرداز بانکی را هدف حملات خود قرار داده بود. بررسی‌های صورت گرفته نشان می‌دهد مهاجمان با استفاده از یک API خاص فعالیت مخرب خود را جهت سرقت انجام می‌دهد. پس از بررسی‌های صورت گرفته پلیس FBI با حذف کدهای مخرب این تروجان از فضای دارک وب تابه‌حال موفق به کنترل فعالیت مخرب مهاجمان شده است.

منبع : سایبربان

درباره نویسنده

پست های مرتبط

پاسخ دهید


خبرگزاری هرانا

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.


Type The Green Captcha Characters Below.