به ابر اطمینان کن، ولی چتر با خود همراه داشته باش!

کمیته رکن چهارم – از منظر بیشتر سازمان‌هایی که رویکرد استفاده حداکثری از فناوری رایانش ابری دارند، امنیت همچنان یک چالش بزرگ است که با آن مواجه می‌شوند

همچنانکه شرکت‌ها بیش از گذشته پی به مزایای استفاده از فضای رایانش ابری می‌برند، پذیرش و بهره‌برداری از خدمات فضای رایانش ابری در حوزه کسب‌ و کار نیز افزایش می‌یابد.

براساس تحقیقی که  توسط اینتل، در سال ۲۰۱۶ انجام شده، پذیرش و استفاده از خدمات رایانش ابری در سازمان‌ها سه برابر شده است. همچنین اینتل براساس نظرسنجی که از سازمان‌ها انجام داده، پیش‌بینی کرده است که در ۱۵ ماه آینده، حدود ۸۰ درصد از کل بودجه‌های فناوری اطلاعات برای راهکارهای رایانش ابری اختصاص خواهد یافت.

از آن جا که فضای رایانش ابری در سراسر جهان جای پای خود را بخوبی باز کرده، سطح حمله‌های سایبری نیز به همین نسبت افزایش پیدا کرده است.
از منظر بیشتر سازمان‌هایی که رویکرد استفاده حداکثری از فناوری رایانش ابری دارند، امنیت همچنان یک چالش بزرگ است که با آن مواجه می‌شوند.

در طول سال‌ها، تمرکز بسیاری از مطالعات و تحقیقات انجام شده بر درک ماهیت واقعی تهدیدات سایبری که زیرساخت‌های رایانش ابری را هدف گرفته‌اند، معطوف شده‌است. اگر به این تهدیدات توجه کافی شود، بوضوح دیده خواهد شد که تهدید رایانش ابری هدف نهایی نیست، علیرغم اینکه تهدید کردن آن نیاز به تلاش سخت‌تر دارد؛ ولی آنچه مهم‌تر از رایانش ابری است، اطلاعات و برنامه‌هایی است در فضای رایانش ابری وجود دارد و جهت‌گیری تهدیدات برای بدست آوردن آنهاست و این مسئله یک مشکل جدید نبوده و همیشه وجود داشته است.

منبع : ایتنا

درباره نویسنده

پست های مرتبط

پاسخ دهید


خبرگزاری هرانا

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.


Type The Green Captcha Characters Below.