آغاز صدور گواهی‌نامه‌های Wildcard از ماه ژانویه سال ۲۰۱۸ میلادی توسط Let’s Encrypt

کمیته رکن چهارم – شرکت Let’s Encrypt صدور گواهی‌نامه‌های Wildcard را از ماه ژانویه سال ۲۰۱۸ میلادی آغاز می‌کند.

گواهی‌نامه‌های Wildcard یکی از ویژگی‌هایی هستند که عموماً درخواست می‌شوند و همان‌طور که می‌دانید این گواهی‌نامه گسترش استفاده از پروتکل HTTPS را ساده‌تر می‌کنند. این شرکت امیدوار است که ارائه‌ی گواهی‌نامه‌ی Wildcard به سرعت بخشیدن به پیشرفت ۱۰۰ درصدی وب به سمت پروتکلِ امنِ  HTTPS کمک کند.

شرکت Let’s Encrypt در حال حاضر ۴۷ میلیون دامنه را از طریق صدور گواهی‌نامه‌ی اعتبارسنجی مختص یک دامنه و واسط‌های برنامه‌نویسی مدیریت که کاملاً خودکار هستند، ایمن می‌کند. از ماه دسامبر سال ۲۰۱۵ میلادی که سرویس شرکت Let’s Encrypt در دسترسِ‌عموم  قرار گرفته است، این شرکت کمک‌های بسیاری کرده است تا صفحات رمزنگاری‌شده‌ی وب از ۴۰ درصد به ۵۸ درصد برسند.

یک گواهی‌نامه‌ی Wildcard می‌تواند هر تعداد زیردامنه‌های یک دامنه‌ی پایه را ایمن کند. این به مدیران اجازه می‌دهد تا از یک گواهی‌نامه و جفت‌کلید واحد برای یک دامنه و تمام زیردامنه‌های آن استفاده کنند، و این مسأله می‌تواند گسترش پروتکل HTTPS را به‌طور قابل توجهی آسان‌تر کند.

شرکت Let’s Encryp گفت: «گواهی‌نامه‌های Wildcard به زودی از طریق نقطه‌ی پایانی واسط برنامه‌نویسی ACME v۲ به صورت رایگان ارائه می‌شوند. ما در ابتدا برای گواهی‌نامه‌های Wildcard فقط از تایید اعتبار دامنه‌ی پایه با استفاده از DNS پشتیبانی می‌کنیم، اما احتمالاً گزینه‌های تایید اعتبار بیشتری را نیز در طول زمان بررسی خواهیم کرد. ما از همه می‌خواهیم تا سوالات احتمالی خود درباره‌ی پشتیبانی از این گواهی‌نامه را در انجمن‌های عمومی ما مطرح‌ کنند.»

منبع : news.asis.io

درباره نویسنده

پست های مرتبط

پاسخ دهید


خبرگزاری هرانا

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.


Type The Red Captcha Characters Below.