افزایش جرائم سایبری در حوزه مالی

کمیته رکن چهارم – پلیس اتحادیه اروپا اعلام نموده که جرائم سایبری در حوزه مالی افزایش چشمگیری پیداکرده است.

پلیس اتحادیه اروپا (Europol) اظهار نمود که رشد جرائم سایبری منجر پیدایش ۴۰۰۰ باج‌افزار شده است و همه‌روزه حملات باج افزاری مختلفی رخ می‌دهد.
سازمان اجرای جرائم اتحادیه اروپا، اعلام کرد که جرائم شکل متفاوتی به خود گرفته‌اند و عموماً جرائم در سطح فضای مجازی و به‌صورت آنلاین رخ می‌دهند. نگرانی اصلی ما در زمینه تغییر ماهیت حملات سایبری، حمله به زیرساخت‌های حیاتی، مالی و بانکداری است. تا زمانی که این ۴۰۰۰ باج‌افزار مشغول فعالیت هستند و موجب رمزنگاری یا غیرقابل‌دسترس شدن اطلاعات می‌شوند، خدمات پولی و مالی به‌عنوان اولین و اصلی‌ترین هدف در نظر گرفته خواهند شد. در این میان حتی خودپردازها نیز در امان نبوده و طعمه حملات سایبری قرار می‌گیرند.

برخی حملات باج افزاری گسترده مانند Wannacry که سراسر جهان را به خود مشغول کرده بود موجب می‌شود تا سازوکار سیستم‌های کامپیوتری و امنیت آن‌ها تغییر نماید.

سال گذشته مقامات پلیس در کشورهای مختلف ۲۰ گروه جنایی و تبهکاری را شناسایی کردند که متأسفانه اکثر آن‌ها از فضای امن اینترنت به‌خصوص دارک وب برای عملی کردن فعالیت‌های خود بهره می‌بردند که این آمار تا حدودی نگران‌کننده است. زیرا اینترنت و دارک وب به فضای امنی برای این افراد تبدیل‌شده است و به‌طور مثل فروش مواد مخدر به‌صورت آنلاین یکی از این اقدامات است.
در پایان باید به این نکته اشاره نمود که جرائم سایبری به‌ویژه در حوزه مالی افزایش‌یافته و ما تا رسیدن به استانداردهای امنیت سایبری فاصله زیادی داریم.
 

منبع : سایبربان

درباره نویسنده

پست های مرتبط

پاسخ دهید


خبرگزاری هرانا

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.


Type The Blue Captcha Characters Below.