همکاری کسپرسکی و شورای اروپا برای محافظت از حقوق شهروندی کاربران اینترنت

کمیته رکن چهارم –  از اهداف این موافقتنامه می‌توان به مقابله با جرایم سایبری و تروریسم و حفاظت از کودکان علیه سوء استفاده نام‌برد.

بر اساس یافته‌های بدست آمده، ۵۰% از جمعیت جهان به اینترنت متصل می‌شوند و این تعداد سالانه رو به افزایش است. از آنجایی که جهان آنلاین نقش بسیار مهمی را در زندگی کاربران ایفا می‌کند، محافظت از حقوق کاربران ضروری است اما متاسفانه آنها اغلب مورد سوء استفاده قرار می‌گیرند.

برای تغییر این روند آسیب‌پذیر، شورای اروپا با همکاری لابراتوار کسپرسکی و تعدادی از کمپانی‌های پیشرو در زمینه‌ تکنولوژی، توافقی را به طور مشترک برای ترویج امنیت در فضای باز اینترنت امضا کرده‌اند.

در یک مراسم در Strasbourg در روز اول مجمع جهانی دموکراسی، Anton Shingarev، نایب رئیس امور عمومی در لابراتوار کسپرسکی و دبیر کل شورای اروپاThorbjørn Jagland توافق نامه‌ی مذکور را امضا نمودند. این توافق با هدف گسترش حمایت از حقوق بشر، دموکراسی و حاکمیت قانون به اینترنت طراحی شده است.

به همراه لابراتوار کسپرسکی نمایندگان هفت شرکت پیشرو، توافق نامه را امضا کردند و فرم تبادل نامه‌ها فراهم گردید. کمپانی‌های پیشرو شامل اپل، دویچه تلکام، فیس‌بوک، گوگل، مایکروسافت، Orange  و Telefónica بودند. شش کمپانی بزرگ فناوری اطلاعات در جهان نیز خود را به این تعهد وفادار می‌دانند، این کمپانی‌ها عبارتند از: Computer & Communications Industry Association (CCIA)، DIGITALEUROPE، the European Digital SME Alliance، the European Telecommunications Network Operators’ Association (ETNO)، GSMA و the multi-stakeholder Global Network Initiative (GNI).

توافق‎نامه‌ مشارکت یکی از اولویت های تعیین شده در استراتژی حکومت‌داری اینترنت در دوره های ۲۰۱۶ تا ۲۰۱۹ شورای اروپا است که هدف از برقراری آن محافظت از کاربران اینترنت از طریق برقراری دموکراسی در فضای مجازی و تضمین حفاظت از حقوق بشر در اینترنت می‌باشد. به منظور دستیابی به این اهداف، توافقی مابین گروه‌های ذکر شده در بالا ایجاد گردید. موضوعات مورد توافق به شرح زیر می باشد:

  •   حفاظت از کودکان علیه سوء استفاده و اذیت و آزار جنسی؛
     آزادی بیان در فضای مجازی؛
      حفظ حریم شخصی و حفاظت از اصلاعات خصوصی؛
     آموزش شهروندی دموکراتیک،
      برابری جنسیتی آنلاین؛
      مقابله با جرایم سایبری و تروریسم؛
     فرهنگ و دیجیتال سازی،

Anton Shingarev افزود: “اینترنت یک دامنه منحصربفرد است، مکانی که همه ما روزانه به آن وارد می‌شویم. در این فضا ما اخبار و رسانه‌های اجتماعی را مطالعه می‌کنیم، تعطیلات خود را در آنجا برنامه‌ریزی می‌کنیم، به فروشگاه‌ها و بانک‌های آنلاین سر می‌زنیم و از آنها بهره مند می شویم و در پایان یک روز دیجیتالی بزرگ را پشت سر می‌گذاریم. اما این فضای منحصر بفرد در معرض تهدیدات جدی قرار دارد: مجرمان سایبری در تلاش برای سوء استفاده از آن و خرابکاری در آن هستند،

تروریست‌ها از آن برای ثبت‌نام استخدام های خود استفاده می‌کنند اما دولت ها در تلاش هستند تا آن را به وضعیتی منظم سوق دهند. ما بسیار خوشحالیم که با شورای اروپا و گروه‌های دیگر برای ایجاد امنیت اینترنت در یک ماموریت مشارکت کردیم، از این رو است که همه‌ ما می‌توانیم به طور کامل از زندگی دیجیتال خود لذت ببریم”.

منبع : ایتنا

درباره نویسنده

پست های مرتبط

پاسخ دهید


خبرگزاری هرانا

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.


Type The Blue Captcha Characters Below.