اکثر برنامه‌های اندرویدی از کاربران جاسوسی می‌کنند

کمیته رکن چهارم – تحقیقات انجام شده در دانشگاه ییل نشان می دهد اکثر برنامه‌های اندرویدی بعد از نصب از کاربران خود جاسوسی می‌کنند و اطلاعات خصوصی آنها را بررسی می‌نمایند.

بخش اعظم برنامه های اندرویدی حاوی ابزار ردگیری و کنترل فعالیت های کاربران هستند و لذا نصب این برنامه ها برای افراد تبعات امنیتی دارد.

شرکت تحقیقاتی فرانسوی Exodus Privacy  که با دانشگاه ییل برای انجام پژوهش مذکور همکاری کرده معتقد است برنامه های اندرویدی از روش های مختلفی برای جمع آوری اطلاعات شخصی بهره می گیرند.

هدف اصلی از این نوع جاسوسی ها شناسایی سلائق و علائق کاربران به منظور ارسال تبلیغات و آگهی های دیجیتال مرتبط برای هر فرد است. از این طریق می توان امید داشت که فرد در برابر تبلیغات یادشده کمتر مقاومت کرده و برای خرید یا استفاده از خدمات پیشنهاد شده اقدام کند.

بر اساس بررسی یادشده از هر چهار برنامه اندرویدی سه برنامه به ابزار ردگیری و کنترل کاربران مجهز هستند و البته بیشتر مشتریان از این امر آگاه نیستند. این مشکل حتی در برنامه های موجود در فروشگاه گوگل پلی نیز وجود دارد و برنامه هایی مانند اسپاتیفای، اوبر، OKCupid  و تیندر هم اطلاعات خصوصی کاربران را جمع آوری می کنند.

نکته جالب این است که بسیاری از این برنامه ها از یکی از سرویس های گوگل موسوم به Crashlytics برای جمع آوری اطلاعات مربوط به کاربران بهره می گیرند. برخی از نرم افزارهای اندرویدی حتی می توانند با سواستفاده از حسگرهای گوشی از رفت و آمد و حضور وی در کنار گوشی مطلع شوند.

منبع:: خبرگزاری فارس

درباره نویسنده

پست های مرتبط

پاسخ دهید


خبرگزاری هرانا

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.


Type The Green Captcha Characters Below.