آیا سرقت بیت کوین امکان پذیر است؟

کمیته رکن چهارم – در این گزارش به بررسی موراد مهمی مربوط به حوزه ارزهای دیجیتالی یا ارزهای رمز محور می‌پردازیم.

با توجه به افزایش قابل‌ملاحظه قیمت بیت کوین هکرها اقبال بیشتری به هک و نفوذ به این حوزه پیداکرده‌اند. در روزهای اخیر تعدادی بیت کوین به ارزش ۶۴ میلیون دلار، توسط هکرها سرقت شده است.
درکل عملکرد بیت کوین کاملاً ناعادلانه است و عموم مردم توانایی لازم برای استفاده، حفاظت و حراست از آن را ندارند. مشکل اصلی اینجا است که این عدم آگاهی منجر به نشت اطلاعات و درنتیجه سرقت آن‌ها می‌شود.

در تکنولوژی بیت کوین چگونه از سرمایه خود محافظت کنیم
شما می‌توانید بیت کوین را پولی در نظر بگیرید که در صندوق امانات گذاشته‌شده است. حال این سؤال مطرح است که آیا شما دوستدارید کلید این صندوق امانات را در اختیار شخص دیگری قرار دهید؟
عموماً تمامی بیت کوین‌ها به‌وسیله کلید عمومی «public key» قفل‌شده و تنها روش بازگشایی آن‌ها کلید خصوصی « private key» شما است که در اختیارتان قرار دارد و درصورتی‌که این کلید در اختیار دیگران قرار گیرد عملاً بیت کوین‌های شما سرقت شده است.
بیت کوین یک ارز دیجیتالی و رمز محور است که در فضای دارک وب از آن استفاده می‌شود و از ویژگی‌های این ارز دیجیتالی، غیرقابل ردیابی بودن آن است، زیرا افراد در دارک وب اعمال مجرمانه‌ای مانند خرید اسلحه، قاچاق، مواد مخدر و… را از طریق بیت کوین انجام می‌دهند و غیرقابل ردیابی بودن این ارز کمک شایان توجهی به این افراد می‌نماید. لذا امکان غیرقابل ردیابی بودن این ارز دیجیتالی موجب می‌شود که در صورت سرقت، فرد قربانی به‌هیچ‌وجه نتواند پول و دارایی خود را پس بگیرد.

منبع : سایبربان

درباره نویسنده

پست های مرتبط

پاسخ دهید


خبرگزاری هرانا

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.


Type The Red Captcha Characters Below.