مسنجر فیس‌بوک ابزاری برای سرقت بیت کوین

کمیته رکن چهارم – هکرها، کاربران مسنجر فیس‌بوک را با نرم‌افزارهای مخرب، آلوده کرده و به‌صورت مخفیانه به سرقت ارزهای دیجیتال مانند بیت کوین و مونرو می‌ پردازند.

به‌تازگی مهاجمان با استفاده از مسنجر فیس‌بوک به آلوده سازی رایانه‌های کاربران پرداخته که با استفاده از نرم‌افزارهای مخرب ارزهای رمزنگاری‌شده کاربران را به سرقت می‌برند. محققان امنیتی شرکت‌ترند میکرو (Trend Micro) پس از بررسی‌های خود اعلام کردند که Digmin جدیدترین بدافزار فعال در این زمینه باهدف قرار دادن بسیاری از ماشین‌ها امکان‌پذیر است. این در حالی است که با استفاده از این ابزار مهاجمان قادر به دستیابی به اطلاعات کلی یک حساب فیس‌بوک خواهند شد.

کارشناسان پس از بررسی‌های خود اعلام کردند که فایل مخرب شبیه به یک فایل ویدئویی اجرا می‌شود، این اجرا به نحوی است فایل ویدئویی با استفاده از Google Chrome اجرا می‌شود در این میان درصورتی‌که کاربر نرم‌افزار مخرب خود را روی تجهیزات دیگری مانند تلفن همراه اجرا کند این فعالیت‌ها به شکل کامل اجرا نمی‌شوند.
لذا بااین‌حال هنوز هم اقدامات نرم‌افزار مخرب برای کاربران بسیار خطرناک خواهند بود و به مهاجمان این دسترسی را می‌دهد که رایانه کاربر را در اختیار خود قرار دهد.

کارشناسان اظهار کردند که درصورتی‌که حساب کاربری افراد برای ورود به‌صورت خودکار تنظیم‌شده باشد، Digmin قادر است که با استفاده از پیام‌رسان فیس‌بوک پیام‌های مخرب خود را به دوستان و کاربران در ارتباط با حساب کاربری آلوده ارسال کند.
به‌تازگی کارشناسان امنیتی اعلام کرده‌اند که با توجه به رشد روزافزون ارزش بیت کوین در آینده ممکن است باعث ایجاد آسیب‌پذیری بیشتر کاربران کامپیوتری توسط مهاجمان شود. این اقدامات باعث می‌شود که بسیاری از نرم‌افزارهای مخرب تولیدکنندگان ارزهای دیجیتالی (Miner) را مورد هجوم خود قرار دهند.
کارشناسان در بررسی‌های خود اعلام کردند که بدافزار نام‌برده قربانیان خود را از کشورهای کره جنوبی، ویتنام، آذربایجان، اوکراین، فیلیپین، تایلند و ونزوئلا توسط نرم‌افزار مخرب Digmin آلوده‌شده‌اند. لذا در صورت بررسی و شناسایی این بدافزار در سیستم کاربری خود توصیه می‌شود نسبت به اسکن تجهیزات خود اقدام کنید.

منبع : سایبربان

درباره نویسنده

پست های مرتبط

پاسخ دهید


خبرگزاری هرانا

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.


Type The Green Captcha Characters Below.