افزودن امکان رمزنگاری انتها به انتها به اسکایپ توسط مایکروسافت

کمیته رکن چهارم – مایکروسافت اعلام کرد که در حال حاضر نسخه‌ی پیش ‌نمایش ارتباطات رمزنگاری‌شده‌ی انتها به انتها برای کاربران اسکایپ در دسترس است.

الن کیلبورن، مدیر برنامه‌ی مایکروسافت اظهار کرد:‌ «این قابلیت جدید که مکالمات خصوصی نام دارد، هم گپ‌های متنی و هم تماس‌های صوتی را ایمن می‌کند.»

رمزنگاری انتها به انتها همچنین برای تمام پرونده‌هایی مانند تصاویر، پرونده‌های صوتی، فیلم‌ها که کاربران به مخاطبان خود ارسال می‌کنند، اعمال می‌شود. با استفاده از این قابلیت نه تنها محتوای مکالمه‌ها در فهرست گفت‌وگو مخفی خواهد شد، بلکه این محتواها در اطلاعیه‌ها نیز نمایش داده نمی‌شوند، تا اطلاعات کاربران خصوصی نگه داشته شود.

کیلبورن در یک پست وبلاگی توضیح داد: «قابلیت مکالمات خصوصی از پروتکل استاندارد سیگنال که توسط گروه Open Whisper Systems توسعه یافته است، استفاده می‌کند. این پروتکل در حال حاضر رمزنگاری انتها به انتها را برای برنامه‌های پیام‌رسان محبوب مانند سیگنال، واتس‌اپ، و پیام‌رسان فیس‌بوک فراهم می‌کند.»

کاربران اسکایپ مایکروسافت در حال حاضر می‌توانند این قابلیت جدید را با انتخاب گزینه‌ی «مکالمه‌ی خصوصی جدید» از منویِ نوشتن یا از طریق نمایه‌ی مخاطب آزمایش کنند. به محض این‌که مخاطب این دعوت به مکالمه‌ی خصوصی را بپذیرد، تمام تماس‌ها و پیام‌های این مکالمه به صورت انتها به انتها رمزنگاری می‌شوند، تا زمانی که آن‌ها این نوع مکالمه را به پایان برسانند.

مشارکت در یک مکالمه‌ی خصوصی در یک زمان، فقط از طریق یک دستگاه واحد امکان‌پذیر خواهد بود. کاربران اسکایپ می‌توانند این مکالمه را با استفاده از دستگاه‌های دیگر خود نیز ادامه دهند، اما پیام‌های مبادله‌شده محدود به دستگاه مورد استفاده در یک زمان خاص است، یعنی پیام‌هایی که در یک دستگاه خاص ارسال شده، فقط با آن دستگاه قابل مشاهده هستند.

در طول دوره‌ی پیش‌نمایش، مکالمات خصوصی فقط برای کاربرانی که آخرین نسخه از اسکایپ را اجرا می‌کنند، در دسترس هستند. به گفته‌ی کیلبورن، این گفت‌وگوها فقط محدود به مکالمات یک به یک است.

قابلیت مکالمات خصوصی در حال حاضر برای کاربرانی که از نسخه‌ی ۸.۱۳.۷۶.۸ در iOS، اندروید، لینوکس، مک، و ویندوز دسکتاپ استفاده می‌کنند، در دسترس قرار دارد.

منبع : news.asis.io

درباره نویسنده

پست های مرتبط

پاسخ دهید


خبرگزاری هرانا

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.


Type The Blue Captcha Characters Below.