مسابقه امنیت سایبری، بدافزار جایزه می‌دهد

کمیته رکن چهارم – در جریان برگزاری یک مسابقه امنیت سایبری، بین شرکت‌کنندگان برتر باهدف تخریب و سرقت اطلاعات، بدافزار توزیع‌شده است.

افراد زیادی برای شرکت در مسابقه امنیت سایبری جمع شدند. تعداد زیادی‌ام برای حضور در این مسابقه به تایوان سفر کردند، این مسابقات که به میزبانی رییس جمهور تایوان در جریان است، شور و هیجان فوق‌العاده‌ای دارد. از حال و هوای این مسابقه که بگذریم این‌گونه به نظر می‌رسد که پلیس‌هایی که در این مسابقه حضور دارند، برای برقراری امنیت و حفاظت از کلیه شرکت‌کنندگان با هدف افزایش ایمنی است.
در خلل این مسابقه، پلیس ملی تایوان با موضوعی غیرمنتظره روبه‌رو شد. فلش دیسک‌هایی که برای همگان محبوب و باارزش است حاویبدافزاری چینی بود. این فلش دیسک‌ها با ظرفیتی ۸ گیگابایتی برای همه حضار اغواکننده بود، اما بدافزار درون آن برای نویسندگان و هکرهای تولیدکننده بسیار باارزش‌تر است. بدافزار «XtbSeDuA.exe» سیستم‌عامل‌های ۳۲ بیتی را نشانه رفته و به‌عنوان جایزه در این مسابقه توزیع می‌شد که هوشیاری دست‌اندرکاران مانع وقوع اتفاقات و مشکلات گسترده شد.
این بدافزار که با رویکرد سرقت اطلاعات و تخریب طراحی‌شده در بررسی‌ها نمایان شد که اطلاعات سرقتی از افراد را به یک آدرس آی پی متعلق به کشور لهستان ارسال می‌نماید. حلقه گمشده این عملیات نیز آی پی لهستان بود که کارشناسان امنیت سایبری با بررسی بدافزار چینی به آن دست یافتند.
متأسفانه پلیس‌های این مسابقه قدری دیر موضوع را متوجه شدند و این موضوع موجب شد ۵۴ نفر از ۲۵۰ شخصی که USBs دریافت کرده بودند آن را به سیستم‌های خود متصل کرده و به این بدافزار آلوده شوند.
درنهایت به این نکته باید اشاره کرد که کارشناسان به این نتیجه رسیدند که این بدافزار جزو پروژه‌های جاسوسی سایبری چین (Chinese cyber espionage) بوده است.
منبع : سایبربان

درباره نویسنده

پست های مرتبط

پاسخ دهید


خبرگزاری هرانا

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.


Type The Red Captcha Characters Below.