مایکروسافت پشتیبانی از بیت‌کوین را متوقف کرد

کمیته رکن چهارم – مایکروسافت پیشتیبانی از بیت‌کوین را به عنوان یک روش پرداخت در زمان خرید محصولات این شرکت متوقف کرده است.

به نقل از سایت BleepingComputer دلیل اتخاذ این تصمیم که البته ممکن است موقتی باشد وضعیت غیرپایدار پول دیجیتال بیت‌کوین عنوان شده است.

در سال ۲۰۱۴ مایکروسافت پشتیبانی از این واحد پولی را به سیستم خرید خود افزود اگر چه پیش‌تر نیز در مقاطعی بصورت موقتی ارائه خدمات آن را قطع کرده بود.

ارزش بیت‌کوین هر چند در نمایی کلی روندی صعودی داشته اما در یکی دو ماه گذشته این روند بالا و پایین‌های فراوانی داشته است.

کاهش سریع ارزش این واحد پولی می‌تواند ضررهای فراوانی را متوجه شرکت‌هایی همچون مایکروسافت کند.

هزینه نقل و انتقال در این واحد پولی نیز از چند سنت در سال‌های گذشته به ده‌ها دلار در ماه های اخیر رسیده که این خود یکی دیگر از مشکلات استفاده از این واحد پولی است.

برای مثال، سایت Steam نیز حدود یک ماه پیش پشتیبانی از بیت‌کوین را نه فقط به دلیل ناپایداری این واحد پولی که همینطور به علت بالا بودن هزینه نقل و انتقال آن متوقف کرد.

چند روز پیش نیز بخش اروپایی شرکت Visa خدمات‌دهی به WaveCrest – ارائه‌دهنده راهکارهای کارت های اعتباری – را متوقف کرد که در نتیجه آن صدها هزار کارت اعتباری بیت‌کوین نظیر Bitwala و BitPay از کار افتادند.

منبع : شبکه گستر

درباره نویسنده

پست های مرتبط

پاسخ دهید


خبرگزاری هرانا

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.


Type The Green Captcha Characters Below.