بدافزار اندرویدی در لباس بازی مهیج

کمیته رکن چهارم – یک بازی برای گوشی های هوشمند طراحی شده که خود بدافزاری مخرب است و متأسفانه به دفعات مکرر دانلود شده است.

 بدافزاری جدید در فروشگاه اینترنتی گوگل (Google Play Store) کشف شده است که خود را در قالب بازی معرفی می کند و موجب می شود هیچ‌کس به آن بدبین نشود.
متأسفانه تعداد گزارش های دریافتی، از وجود بدافزار در فروشگاه گوگل بسیار زیاد شده است. به نظر می رسد که مسئولان شرکت گوگل باید به فکر چاره اندیشی در این باره باشند.
محققان امنیت فناوری اطلاعات که در یک شرکت روسی فعالت می کنند، اظهار کردند که تعدادی از بازی ها در فروشگاه اینترنتی گوگل خود بدافزار هایی هستند که در قالب بازی کاربران را فریب می دهن. این بدافزار ها حملات فیشینگ را طرح ریزی می کند.
بدافزار «Android.RemoteCode.127» در قالب ۲۷ بازی مختلف در اختیار کاربران قرار گرفت و نکته مهم اینجا است که این بازی ها هرکدام بیش از ۴,۵۰۰,۰۰۰ دفعه دانلود شده است.
بدافزار مذکور با اجرا کردن ماژول های اضافه علاوه بر حملات فیشینگ، تلفن همراه شخص را نیز تحت تأثیر قرار می دهند و اطلاعاتی چون گذرواژه ایمیل، گذرواژه حساب های کاربری مختلف و اطلاعات حساب های بانکی افراد را سرقت می کند.

عملکرد ضعیف گوگل
متأسفانه گوگل بسیاری از برنامه های آلوده را فروشگاه خود حذف نمی کند و هنوز هم دلیل آن به طور حتم مشخص نیست.
به عنوان مثال در زمان انتشار این خبر محققان امنیت سایبری گوگل از آلوده بودن برخی برنامه ها مطلع می شوند یا فهرستی از برنامه های آلوده این فروشگاه در سال گذشته منتشر شد، اما شاهد این واقعیت هستیم که بخش اعظم برنامه های آلوده از این فروشگاه حذف نشده اند.
در عکس زیر فهرستی از برنامه های آلوده به بدافزار را مشاهده می نماید که به همه کاربران اندروید توصیه میشود در صورت عدم حذف شدن آنها از فروشگاه گوگل با حفظ هوشیاری از نصب آنها خودداری نمایید.
 

بدافزار اندرویدی در لباس بازی مهیج

یکی از رایج ترین سیستم عامل ها برای گوشی های هوشمند اندروید است و در این سیستم عامل آسیب پذیری های گسترده ای وجود دارد که موجب می شود بسیاری از جرائم سایبری در این حوزه به وقوع بپیوندند.
از این رو اخبار متعددی در زمینه هک و نفوذ اندروید به گوش می رسد که خوشایند نیست و از همه بدتر فروشگاه اینترنتی گوگل بستری مناسب برای انتشار این بدافزار ها فراهم آورده است که باید از طرف متولیان این فروشگاه چاره اندیشی شود.

منبع

درباره نویسنده

پست های مرتبط

پاسخ دهید


خبرگزاری هرانا

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.


Type The Red Captcha Characters Below.