هک سیستم های تسلا برای استخراج بیت کوین

کمیته رکن چهارم – هکر ها با نفوذ به سرور پردازش ابری تسلا، قصد استخراج غیر قانونی بیت کوین را داشته اند.

در سال ۲۰۱۸ هکر ها متوجه این موضوع شده اند که ساده ترین راه کسب در آمد و پول استخراج بین کوین است.

در تازه ترین حملات سایبری که توسط هکرها جهت سرقت بین کوین صورت گرفته است باید به حمله به دو مرکز بزرگ اشاره کرد. این دو مرکز عبارت‌اند از شرکت خودروسازی تسلا و سایت دایرت المعارف ویکی پدیا که مورد هجمه حملات قرار گرفته اند.

امنیت سایبری این دو مرکز به صورت کاملاً مجزا و متفاوت از یکدیگر مدیریت می شود و این خود نکته ای قابل تأمل است که هکر ها توانسته اند ساختارهای امنیتی را کنار بزنند و به سیستم های کامپیوتری نفوذ کنند.

این حملات توسط یک گروه هکری ناشناس صورت گرفته است، این گروه پیش از این هم حملاتی علیه پردازش ابری آمازون و همچنین وب سایت آمازون طرح زیری کرده بود و از طریق آن نیز به استخراج بیت کوین پرداخته اند.

طبق تحقیقات صورت گرفته توسط کارشناسان شرکت امنیت سایبری «RedLock»، اخیر هکرها تمرکز خود را روی سرقت و استخراج بیت کوین معطوف کرده اند و با هک برخی شرکت ها و سایت های بزرگ و سوء استفاده از آنها عملیات استخراج بیت کوین را تسهیل می بخشند.

گفتی است هکر را با نفوذ به یکی از سیستم های کامپیوتری به پردازش ابری این شرکت دسترسی یافته اند و اینگونه به نظر می رسد که از امنیت کافی برخوردار نبوده است.

در حملات صورت گرفته از سرورها به عنوان معدن برای استخراج بین کوین استفاده می شود.

برای استخراج بیت کوین از بلاکچین نیازمند حل مسائل پیچیده ریاضی هستیم که به پردازش گسترده و سنگین نیاز است که این حجم گسترده به سرورهای قوی نیاز دارد.

این روز ها در اخبار موارد متعددی به چشم می خورد که از همین روش جهت سرقت بیت کوین استفاده می شود. به طور مثال هک گوشی های و تجهیزات اندروید، هک تلویزیون های هوشمند، هک سایت یوتیوب و موارد دیگر که همه با تمرکز روی استخراج بیت کوین مورد حمله سایبری قرار گرفته اند.

منبع : سایبربان

درباره نویسنده

پست های مرتبط

پاسخ دهید


خبرگزاری هرانا

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.


Type The Green Captcha Characters Below.