شکایت بلک‌بری از فیس‌بوک به اتهام نقض مالکیت فکری برنامه‌های پیام‌رسان

کمیته رکن چهارم – شرکت مخابراتی کانادایی بلک‌بری روز سه‌شنبه از فیس‌بوک شکایت کرد و این شرکت مخابراتی آمریکایی را به نقض حقوق ثبت اختراعات خود برای برنامه‌های پیام‌رسانی متهم کرد.

بلک‌بری ادعا می‌کند که فیس‌بوک، اخطارهای مربوط به رمزنگاری و اعلان‌ها را نقض کرده و بلک‌بری به‌دنبال یک دستورالعمل و همچنین خسارت برای سود از دست رفته است، هرچند هیچ رقمی اعلام نشده است.

از فیسبوک و سرویس‌های دیگر آن مانند اینستاگرام و واتس‌آپ، به‌عنوان متهمان در پرونده‌ی دعوا نام برده می‌شود.

سارا مک‌کینی، سخنگوی بلک‌بری، در بیانیه‌ای گفت: «ما احترام زیادی برای فیس‌بوک و تلاش‌های آن در قابلیت‌های پیام‌رسانی قائلیم، اما برخی از این قابلیت‌ها توسط بلک‌بری اختراع شده‌اند.»

او گفت که بلک‌بری دوست دارد که با فیس‌بوک همکاری کند. «هدف ما، حرکت به‌سوی یک آیندهی ایمن بوده و همچنان این درها را برای آن‌ها باز نگه می‌داریم.»

مک‌کینی افزود: «با این حال، ما ادعاهای قوی داریم که فیس‌بوک مالکیت فکری ما را نقض کرده و پس از چندین سال گفتگو، متعد می‌شویم که سهام‌داران ما، به‌دنبال راه‌کارهای قانونی مناسب هستند.»

شرکت بلک‌بری، پس از رها کردن تولید تلفن همراه‌های هوشمند محبوب خود، کسب‌وکار اصلی خود را در سرویس‌دهی و نرم‌افزارهای امنیت سایبری متمرکز کرده است.

منبع : news.asis.io

درباره نویسنده

پست های مرتبط

پاسخ دهید


خبرگزاری هرانا

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


Type The Red Captcha Characters Below.