بدافزاری برای استخراج بیت کوین و جاسوسی از کاربران

کمیته رکن چهارم – بدافزاری جدید با رویکرد سرقت اطلاعات و جاسوسی از کاربران وارد دستگاه رایانه ای شده و در نهایت از رایانه کاربر جهت استخراج بیت کوین نیز سوء استفاده می کند.

بدافزاری مخرب در کشورهای مصر، ترکیه و روسیه منتشر شده که پس از نصب اقدام به جاسوسی از کاربران کرده و همچنین از سیستم های کامپیوتری آنها برای استخراج ارزهای دیجیتالی همانند بیت کوین استفاده می کند. نام این بدافزار «Sandvine» است.

شرکت امنیت سایبری کانادا و گروه پژوهش حقوق بشر این کشور «Citizen Lab» کشف کرد که کشورهای مصر، ترکیه و روسیه مورد حمله سایبری قرار گرفته اند. این حملات بیشتر از هر جای دیگری کشورهای مذکور را نشانه گرفته است.

این بدافزار بسیاری از مراکز مهم مانند دانشگاه ها، ادارات و نهادها را نشانه گرفته است، زیرا با تمرکز منابع کامپیوتری و اطلاعات کار را برای این بدافزار آسان می کند. به عبارتی دیگر این بدافزار هم می تواند اطلاعات را سرقت کند و هم میتواند از سیستم های کامپیوتری برای استخراج ارز های دیجیتالی سوء استفاده کند.

کارشناسان امنیت سایبری اعلام کردند که نه نتها کشورهای مذکور بلکه تمامی کشور ها باید هوشیاری خود را حفظ کنند و ترافیک سایت های خود را کنترل نماید و در صورت افزایش ناگهانی ترافیک سایت و باید مراقب بدافزار ها بود.

به طوری کلی با توجه به افزایش ارزش ارزهای رمز پایه یا ارزهای دیجیتالی موجب شده تا هکرها و گروه های هکری اقبال بیشتری به هک سیستم های کامپیوتری جهت سرقت این ارزها پیدا کنند.

این بدافزار بیشتر در کشور های مصر و ترکیه رویت شده است و توصیه میشود برای مقابله با آن از برنامه های آنتی ویروس «Avast Antivirus، ۷-Zip، Opera  و  CCleaner» استفاده کنید.

منبع : سایبربان

درباره نویسنده

پست های مرتبط

پاسخ دهید


خبرگزاری هرانا

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.


Type The Green Captcha Characters Below.