میلیون نفر دیگر نیز تحت تاثیر افشاء اطلاعاتی سال گذشته‌ی Equifax قرار گرفته‌اند

کمیته رکن چهارم – سازمان اعتبارسنجی Equifax از افشاء اطلاعات شخصی (مانند نام و برخی از اطلاعات گواهی‌نامه‌ی رانندگی) ۲٫۴ میلیون شهروند آمریکایی دیگر در نتیجه‌ی افشاء اطلاعاتی گسترده‌ی این شرکت در سال ۲۰۱۷ میلادی خبر داد.

با شناسایی این قربانیان جدید، شمار افرادی که تحت تاثیر این افشاء اطلاعاتی عظیم قرار گرفته‌اند، در مجموع به حدود ۱۴۸ میلیون نفر رسید.

این سازمان اعتبارسنجی گفت، در نتیجه‌ی بخشی از تجزیه و تحلیل‌هایی که به طور مداوم در حال انجام است، این قربانیان جدید را شناسایی کرده است. این سازمان اظهار کرد، بر خلاف قربانیانی که پیش از این شناسایی شده بودند، شماره‌های امنیت اجتماعی این قربانیان جدید تحت تاثیر قرار نگرفته است و فقط نام و شماره‌ی گواهی‌نامه‌ی رانندگی آن‌ها به سرقت رفته است.

همچنین مهاجمان نتوانسته‌اند که جزئیات بیشتر درباره‌ی گواهی‌نامه‌های رانندگی قربانیان جدید، از جمله تاریخ انقضاء و محل صدور گواهی‌نامه، به سرقت ببرند.

رئیس اجرایی موقت شرکت Equifax، Paulino do Rego Barros، در بیانیه‌ای گفت: «اطلاعات این مشتریان در نتیجه‌ی یک نفوذ جدید افشاء نشده است، بلکه ما با بررسی داده‌‌های به سرقت رفته‌ی پیشین، و تجزیه و تحلیل سایر داده‌های موجود در پایگاه داده‌ی خود که تحت تاثیر نفوذ مهاجمان قرار نگرفته‌اند، و ایجاد ارتباط بی این دو دسته توانستیم این افراد جدید را شناسایی کنیم.»

شرکت Equifax گفت: «قربانیان جدید پیش از این شناسایی نشده بودند زیرا شماره‌های امنیت اجتماعی آن‌ها و اطلاعات گواهی‌نامه‌ی رانندگی آن‌ها به سرقت نرفته بود.»

این شرکت در بیانیه‌ای گفت: «روشی که برای بررسی حوادث امنیتی سال گذشته مورد استفاده قرار گرفته است، شماره‌های امنیت اجتماعی و نام مشتریان را به عنوان کلید اصلی برای شناسایی قربانیان تحت تاثیر مورد استفاده قرار می‌دهد، چرا که کارشناسان بررسی ما تشخیص دادند که مهاجمان عمدتا روی سرقت شماره‌های امنیت اجتماعی مشتریان تمرکز داشته‌اند.»

این شرکت گفت: «ما به طور مستقیم از طریق پست الکترونیکی آمریکا به قربانیان جدید اطلاع‌رسانی خواهیم کرد، و خدماتی مانند حفاظت از سرقت هویت و نظارت بر پرونده‌ی اعتباری را به طور رایگان برای آن‌ها ارائه خواهیم داد.»

منبع : news.asis.io

درباره نویسنده

پست های مرتبط

پاسخ دهید


خبرگزاری هرانا

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.


Type The Blue Captcha Characters Below.