راه‌اندازی یک برنامه‌ی پاداش در ازای اشکال توسط فیس‌بوک به منظور حل رسوایی‌های اخیر

کمیته رکن چهارم – در نتیجه‌ی رسوایی‌های اخیر فیس‌بوک در زمینه‌ی حفظ حریم خصوصی که در سراسر جهان خبرساز شده است، این شرکت به‌منظور بررسی اقدامات توسعه‌دهندگان برای ثابت کردن این سوءاستفاده، انجام اقدامات اضافی برای محافظت از داده‌ها، و کنترل بیشتر مردم بر روی اطلاعات خود، تغییراتی را اعمال خواهد کرد.

به گزارش کمیته رکن چهارم،این شبکه‌ی اجتماعی، برنامه‌ی پاداش در ازای اشکال خود را برای پاداش دادن به افرادی که سوءاستفاده از داده‌ها توسط توسعه‌دهندگان برنامه را گزارش کنند، راه‌اندازی می‌کند. جزئیات این برنامه هنوز منتشر نشده است، اما این تغییرات با توجه به برخی از افشاءسازی‌ها مبنی بر اینکه کمبریج آنالیتیکا با استفاده از خطاهای موجود در ورود به حساب کاربری فیس‌بوک و یک واسط برنامه‌نویسی منسوخ به داده‌های خصوصی ۵۰ میلیون کاربر آمریکایی دسترسی پیدا کرده است، صورت می‌گیرد.

درحالی‌که فیس‌بوک وضعیت فعلی و سیاست‌های برنامه را مجددا بررسی می‌کرد، در یک حرکت عاقلانه و به‌دلیل آغاز تحقیقات کمیسیون تجارت فدرال آمریکا در مورد شیوه‌های حفظ حریم خصوصی این شرکت، بررسی‌های خود را متوقف کرده است.

برای کاهش رسوایی‌های احتمالی در آینده، تمام برنامه‌هایی که به اطلاعات زیادی دسترسی داشته‌اند، قبل از اینکه فیسبوک در سال ۲۰۱۴ میلادی بستر خود را برای کاهش دسترسی به داده‌ها و رسیدگی کامل به هر برنامه‌ای با فعالیت مشکوک تغییر دهد، با جزئیات بررسی خواهند شد. درصورتی‌که برنامه‌ای به‌دلیل سوءاستفاده از اطلاعات شخصی قابل شناسایی حذف شود، این شرکت کاربران را مطلع کرده و آن توسعه‌دهنده را تحریم خواهد کرد.

علاوه بر این، فیس‌بوک اعلام کرده است که توسعه‌دهندگانی که برای کسب‌وکارهای دیگر برنامه می‌سازند، باید از قوانین و سیاست‌های سختگیرانه‌ای که در هفته‌های آینده منتشر خواهند شد، پیروی کنند.

نایب‌رئیس مشارکت‌های بستر فیس‌بوک گفت: «ما می‌دانیم که این تغییرات آسان نخواهند بود، اما اعتقاد داریم که این به‌روزرسانی‌ها به کاهش هرگونه نقض اعتماد در اکوسیستم توسعه‌ی گسترده‌تر برنامه کمک خواهند کرد.»

منبع:infosecurity

درباره نویسنده

پست های مرتبط

پاسخ دهید


خبرگزاری هرانا

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


Type The Red Captcha Characters Below.