توئیتر در راستای کاهش کلاهبرداری‌ها، تبلیغات استخراج ارز مجازی را مسدود می‌کند

کمیته رکن چهارم – توییتر به‌منظور جلوگیری از افزایش سطح کلاهبرداری‌ها و نفوذ در صنایع روبه‌رشد، تمامی تبلیغات استخراج ارز مجازی را مسدود کرد.در بیانیه‌ی توئیتر آمده است: «ما برای تبلیغات مربوط به استخراج ارز مجازی در توئیتر، یک سیاست جدید اضافه کرده‌ایم.

به گزارش کمیته رکن چهارم،بر اساس این سیاست جدید، تبلیغات عرضه‌ی اولیه‌ی سکه (ICO) و فروش توکن در سطح جهانی ممنوع خواهد شد.»

بر اساس گزارش‌ها، این ممنوعیت به تبلیغات مبادلات ارز مجازی و خدمات کیف پول نیز بسط داده خواهد شد، مگر اینکه شرکت‌ها در فهرست عمومی ثبت شده باشند.

این تصمیم توئیتر در راستای حرکت‌های مشابه صورت گرفته توسط فیس‌بوک و گوگل بوده و از افزایش سطح کلاهبرداری‌ها و خطرهای سایبری و نیز هجوم سرمایه‌گذاران به نقد کردن ارزهای مجازی دیجیتال ناشی می‌شود.

یکی از کارشناسان صنعتی از این خبر استقبال کرد. آلکسی بوردیکو، مدیرعامل شرکت بلاک‌چین Play۲Live، ادعا کرد که اثرات طولانی مدت باید با محافظت از پایگاه کاربری به نفع صنعت نوظهور ارز مجازی باشد.

او گفت: «یکی از اهداف حذف تبلیغات، محافظت از سرمایه‌گذاران در برابر کلاهبرداری‌هایی است که به‌دنبال سود بردن از آن‌ها هستند. این کلاهبردار‌ها اعتماد به فروش توکن‌های جدید را به خطر می‌اندازند. بنابراین، در صورتی که این هدف محقق شود، اعتماد در طول زمان بازسازی خواهد شد و در عملیات‌های مربوط به ارز مجازیِ آینده، نتیجه‌ی این تلاش‌ها دیده خواهند شد.»

«بی شک کلاهبردار‌ها در این فضا حضور داشته و در حال پیدا کردن راه‌هایی برای به‌دست آوردن پول مردم هستند.»

در گزارشی که ماه ژانویه منتشر شد، ادعا شده است که ۱۰ درصد از کل منابع مالی ICO به ارزش حدود ۴۰۰ میلیون دلار، توسط نفوذگرها یا کلاهبردارها به سرقت رفته است.

مهاجمان با استفاده از حملات فیشینگ و با فریب دادن قربانی به واگذاری صندوق یا ارائه‌ی کلیدهای خصوصی کیف پول‌های دیجیتال خود، در هر ماه تا ۱٫۵ میلیون دلار جمع‌آوری می‌کنند.

بوردیکو اضافه کرد که سرمایه‌گذاران و استارت‌آپ‌های بلندپرواز، راهی را برای ممنوعیت تبلیغات پیدا خواهند کرد.

او گفت: «ممنوعیت تبلیغات ارز مجازی در رسانه‌های اجتماعی ممکن است بر سطح تعاملاتی که پویش‌های جدید فروش توکن دریافت می‌کنند، تاثیر بگذارد، زیرا اطلاع‌رسانی گسترده‌تر در مورد آن‌ها مشکل‌تر خواهد شد.»

«با این وجود، روش‌های جایگزین برای تبلیغ این پروژه‌ها وجود دارد و سرمایه‌گذارانی که در مورد پشتیبانی از ارزهای مجازی جدید جدی هستند، با صرف‌نظر از تبلیغات در رسانه‌های اجتماعی، تحقیق و بررسی بهترین پویش‌های جدید را دنبال خواهند کرد.»

منبع:infosecurity

درباره نویسنده

پست های مرتبط

پاسخ دهید


خبرگزاری هرانا

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


Type The Blue Captcha Characters Below.