چگونه در تلگرام با امنیت بالا به چت کردن بپردازیم؟

کمیته رکن چهارم – پیام‌رسان تلگرام را می‌‌توان یکی از پرطرفدارترین پیام‌رسان‌های تلفن‌های همراه در کشور ایران معرفی کرد که دارای امکانات متنوعی است. اما مهم‌ترین مساله درباره این پیام‌رسان، استفاده‌ی امن و مطمئن از آن است که این مساله نیز تنها در صورت استفاده از گفت‌وگوی رمز شده (سکرت چت – Secret Chat) میسر خواهد بود.

به گزارش کمیته رکن چهارم،سکرت چت در تلگرام مکالمات رد و بدل شده بین شما و مخاطب گفت‌وگوی‌تان را رمز شده ارسال و دریافت می‌کند. استفاده از قابلیت سکرت چت در حال حاضر فقط در تلفن‌ها ممکن بوده و با نسخه‌های دسکتاپ نمی‌توان از آن استفاده کرد، به شکلی که هر دو طرف گفت‌وگو می‌بایست از تلگرام موبایل برای چت استفاده کنند.
باید به‌خاطر داشته باشید که در صورت استفاده از تلگرام در حالت عادی، امکان شنود و مشاهده مکالمات برای هکرها امکان‌پذیر خواهد بود. بنابراین توصیه می‌شود که تا حد ممکن از سکرت چت در تلگرام استفاده کنید. همچنین سکرت‌چت در تلگرام این امکان را برای شما فراهم می‌سازد تا در صورت گرفته شدن اسکرین‌شات از متن مکالمه‌ی شما توسط مخاطب، مطلع شوید.

برای آغاز گفت‌وگوی امن در تلگرام به‌صورت سکرت چت، کافیست از منوی اصلی برنامه تلگرام گزینه‌ی New Secret Chat را انتخاب کنید.

در صفحه‌ی بعد از بین مخاطبان خود، نام شخصی را که می‌خواهید با او به‌صورت امن گفت‌وگو کنید را انتخاب کرده و سپس آغاز گفت‌وگو را تایید می‌کنید.

مخاطب شما پیغامی را مبنی بر درخواست گفت‌وگو به‌صورت سکرت چت از طرف شما دریافت کرده و با تایید آن، گفت‌وگوی شما آغاز می‌شود.


نکته‌ی قابل توجه و مهم درباره سکرت چت، قابلیت حذف محتوا و گفت‌وگوها پس از زمان مقرر شده به‌صورت خودکار است که باید ابتدا کلید تنظیمات چت در گوشه‌ی سمت راست بالای صفحه را انتخاب کنید. سپس از لیست کشویی نمایش داده شده، گزینه Set self-destruct timer را انتخاب کرده و زمان حذف خودکار چت را تعیین کنید.

 منبع:bikhof

درباره نویسنده

پست های مرتبط

پاسخ دهید


خبرگزاری هرانا

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.


Type The Green Captcha Characters Below.