چه سرویس ایمیلی انتخاب کنید؟

کمیته رکن چهارم – یکی از دغدغه‌های امروزی حال حاضر امنیت در دنیای مجازی است. اینکه چه سرویس ایمیلی انتخاب کنیم به فاکتورهای مختلفی بستگی دارد که در ادامه از آنها مطلع می‌شوید

به گزارش کمیته رکن چهارم،با یک جستجوی ساده در اینترنت به راحتی می‌توانید ده‌ها سرویس ایمیل رایگان پیدا و در آنها ثبت‌نام کنید و شاید معروف‌ترین آنها در میان کاربران جی‌میل، یاهو و اوت‌لوک یا همان هات‌میل باشد.

انتخاب یک سرویس ایمیل به فاکتورهای مختلفی وابسته است که یکی از مهمترین آنها امن و مورد اطمینان بودن آنهاست؛ چرا که ایمیل خصوصی‌ترین بخش زندگی آنلاین هر فرد است و علاوه بر آن شما برای باز کردن حساب در وب‌سایت‌ها و سرویس‌های مختلف نیز از ایمیل خود استفاده می‌کنید.

با نگاهی به سرویس‌های ارائه دهنده خدمات ایمیل، جی‌میل را می‌توان بهترین سرویس ایمیل دانست. برای این انتخاب دلایل مختلفی وجود دارد که در ادامه به مهمترین آنها اشاره می‌کنیم:

۱- رمزگذاری ایمیل‌ها: جی‌میل تمامی ایمیل‌های دریافتی و ارسالی را رمزگذاری می‌کند و به این صورت امکان شنود اطلاعات از بین می‌رود. البته دقت کنید که اگر ایمیلی به سرویس دیگری غیر از جی‌میل ارسال کنید و آن سرویس ایمیل‌های خود را رمزگذاری نکند، امکان شنود وجود خواهد داشت.

۲- ورود دو مرحله‌ای: گوگل یکی از اولین شرکت‌ها در زمینه فعال کردن ورود دو مرحله‌ای بوده است و بعد از این شرکت، بسیاری از شرکت‌های دیگر مانند مایکروسافت، دراپ باکس و… به فکر فعال کردن این ویژگی افتادند. اهمیت این ویژگی در این نکته است که شما به کمک آن احتمال نفوذ به حساب ایمیل خود را در حد صفر می‌رسانید و تا زمانی که فرد نفوذ کننده تلفن همراه شما را همراه با رمز عبور ایمیل‌تان نداشته باشد، امکان ورود به ایمیل‌تان را نخواهد داشت.

۳- امکان مشاهده پیوست‌های ایمیل: این ویژگی جی‌میل منحصر به فرد است به گونه‌ای که شما بدون آنکه نیاز باشد فایل ضمیمه را دانلود کنید، می‌توانید آن را مشاهده کنید. به عنوان مثال اگر زمانی فایل زیپ شده‌اید را دریافت کنید، به راحتی و بدون آنکه نیاز به دانلود آن فایل باشد، می‌توانید محتوای داخل آن را مشاهده کنید.

۴- پشتیبانی خوب: بخش پشتیبانی گوگل نسبت به سرویس‌های دیگر ایمیل بسیار فعال است و از همین رو اگر زمانی برای شما مشکلی پیش بیاید، امکان رفع آن سریع‌تر و راحت‌تر از سایر سرویس‌های ایمیل خواهد بود. این ویژگی از آنجایی دارای اهمیت است که اگر زمانی شما دسترسی به ایمیل‌تان را از دست بدهید، به کمک بخش پشتیبانی امکان بازگرداندن دسترسی به آن را خواهید داشت.

منبع:bikhof.

درباره نویسنده

پست های مرتبط

پاسخ دهید


خبرگزاری هرانا

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.


Type The Green Captcha Characters Below.