اطلاعات جمع کثیری از کاربران فنلاندی سرقت شد

کمیته رکن چهارم – اطلاعات ۱۳۰ هزار نفر از کاربران فنلاندی سرقت شده و مشخص نیست چه عواقبی در انتظار کاربران است.

اطلاعات ۱۳۰ هزار نفر از کاربران سایبری ربوده شده که این سرقت، در نوع خود، منحصر به فرد بوده و لقب سومین دزدی بزرگ داده را در این کشور به خود اختصاص است.

تاکنون سرقت اطلاعات در این حجم، بی سابقه بوده و عموماً نقض حریم خصوصی کاربران، با کسب درآمد همراه است. در این اوقات، اطلاعات مراکز کسب و کار و افراد فعال در آن ها، مورد دستبرد واقع شده، در اختیار شرکت های مشاوره کسب و کار و کارآفرینی قرار می گیرد.

مقامات فنلاندی موفق شدند تا هکرهایی که داده های مردم را سرقت کرده بودند، شناسایی و دستگیر نمایند. آنان طی اطلاعیه ای، ضمن معذرت خواهی از مردم خاطرنشان کردند که همه افرادی را که در این نقض حریم خصوصی دست داشته اند، دستگیر کرده اند.

هنوز انگیزه اصلی هکرها برای این کار مشخص نیست. شاید آنان تحت تأثیر مشکلات روانی، یا مالی، دست به این کار زده اند.

به‌ طورکلی حفظ حریم شخصی و خصوصی افراد، یکی از مهمترین مسائل در سطح جهان و برای همه جوامع، حائز اهمیت است. هرچند در آمریکا و برخی کشورها، دولت مردان در تلاش اند با بهره گیری از ابزار رسانه، از اهمیت آن بکاهند.

چندی پیش در فیلم های هالیوودی، شاهد این موضوع بودیم که گفته می شد دیگر مرزی به نام عمومی و خصوصی وجود ندارد و ما از این تفاوت ها خسته شده ایم و به دنبال جهانی بدون مرز هستیم. اگرچه هنوز هم این موضوع در ممالک خود آن ها پذیرش فراگیر نداشته است و مردم نسبت به حریم شخصی شان حساسیت دارند.

منبع : سایبربان

درباره نویسنده

پست های مرتبط

پاسخ دهید


خبرگزاری هرانا

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


Type The Red Captcha Characters Below.