مسدود کننده تبلیغات یا سارق اطلاعات

کمیته رکن چهارم – در فروشگاه اینترنتی کروم پنج مسدود کننده تبلیغات عرضه می شود که اطلاعات وب سایت کاربران را سرقت می کنند.

طبق گزارش کارشناسان امنیتی پنج افزونه مسدود کننده تبلیغات در کروم استور عرضه می شود که جعلی هستند و اطلاعات وب سایت کاربران را سرقت می نماید.

گوگل در آخرین بررسی خود اعلام کرد که این ۵ افزونه را از فروشگاه اینترنتی خود حذف کرده است.

شرکت امنیت سایبری «AdGuard» طی گزارشی اعلام کرد که این پنج مسدود کننده جزو برترین و محبوب ترین مسدود کننده ها بین کاربران بوده اما نسخه موجود در «Chrome Store» جعلی بوده و با یک کد اضافی اطلاعات وب سایت های مورد بازدید کاربر را سرقت می کند.

در همین راستا گوگل این پنج برنامه را حذف کرده است. این افزونه ها اطلاعات را جمع آوری کرده و با ارسال آنها به سرور های راه دور در عملکرد مرورگر کروم اختلال ایجاد می کردند.

شرکت امنیت سایبری «AdGuard» طی گزارشی اعلام کرد که این نرع از برنامه ها که به صورت افزونه به دیگر برنامه ها اضافه می شود، بات نت هایی هستند که اطلاعات را سرقت می کنند.

از سال ۲۰۱۷ تعداد افزونه های تقلبی که با مقاصد خاص کاربران رافریب می دهند افزایش پیدا کرده است. این افزونه های عموما بارویکرد جاسوسی و سرقت اطلاعات وارد سیستم قربانی می شوند. طبق آمار های موجود سال گذشته ۳۷ هزار نفر افزونه جعلی «AdBlock Plus» را روی سیستم خود نصب کرده اند.

طبق این گزارش تا کنون ۲۰ میلیون کاربر قربانی افزونه های مسدود کننده تبلیغات شده اند.

منبع : سایبربان

درباره نویسنده

پست های مرتبط

پاسخ دهید


خبرگزاری هرانا

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


Type The Blue Captcha Characters Below.