تلاش چین برای تصاحب بازار پهپادها

کمبته رکن چهارم – پژوهشگران چینی در حال ایجاد پهپادی هستند که توانایی حمل ۲۰ تن بار دارد.

شرکت تولید کننده پهپاد چینی «فناوری تنگن» (Tengoen Technology یا Tengdun) از برنامه های جدید خود رونمایی کرد. تنگن بر همین اساس متعهد شد پهپادهای نظامی را به بازار عمومی عرضه کند. همچنین اعلام کرد در حال ساخت هواپیمای بی سرنشینی به نام «TB-001 Scorpion»  است که از بالاترین ظرفیت حمل بار تا این لحظه بهره می برد.

پهپاد TB-001 Scorpion یک وسیله ی دو موتور و دو دم است. این پهپاد ۲٫۸ تن وزن داشته، می تواند به طول ۵۹۵۴ کیلومتر پرواز کند. همچنین قابلیت حمل ۲ موشک یا بمب با وزن های ۱۰۰ کیلوگرم را دارد. این شرکت با همکاری مرکز تحویل کالای «SF Express»، قابلیت حمل پهپاد مذکور را تا ۱٫۲ تن، افزایش داد.

تنگن همچنین روی ساخت پهپادی ۸ موتوره با طول با ۴۱ متر کار می کند. این محصول می تواند ۲۰ تن کالا را تا شعاع ۷۵۰۰ کیلومتر جابه جا کند. این عدد معادل هواپیماهایی توان متوسط امروزی است. این وسیله احتمالا در سال ۲۰۲۰ پرواز خواهد کرد.

شرکت یاد شده در حوزه ی کاربردهای غیرنظامی توضیح داد محصولات آنها در زمینه هایی مانند آتش نشانی، امداد و نجات و جا به جایی بار کاربرد دارند. البته از آنها می توان برای انجام ماموریت های  نظامی و جنگ الکترونیک بهره گرفت.

به علاوه امکان استفاده از پهپادهای بزرگ تر به عنوان تانکر وجود دارد تا به نمونه های نظامی و غیر نظامی در شرایط مختلف سوخت رسانی کند.

تنگن تنها یکی از تولیدکنندگان پهپاد موجود در چین است. در حقیقت تنها در شهر چنگدو ۱۱۰ شرکت دیگر در این حوزه فعالیت می کنند.

ارزش و پیچیدپی صنعت تولید پهپاد چین رو به رشد. بخش خصوصی این کشور قصد دارد در هر دو بخش نظامی و غیر نظامی به یکی از بازیگران جهانی این صنعت تبدیل شود.

منبع : سایبربان

درباره نویسنده

پست های مرتبط

پاسخ دهید


خبرگزاری هرانا

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


Type The Green Captcha Characters Below.