هدف قرار دادن فراریان کره شمالی

کمیته رکن چهارم – گروهی از هکرهای کره ی شمالی، ابزارهای افراد فراری از این کشور را به بدافزار آلوده کردند.

فرار از کره ی شمالی نیازمند تلاش زیادی است؛ اما خروج از این کشور نیز ممکن است موجب عدم دسترسی به آنها نشود. بر اساس پژوهش جدید شرکت مکافی (McAfree)، هکرهایی در کره‌ی شمالی، فراریان از این کشور را از طریق یک بدافزار اندرویدی مورد هدف قرار می‌دهند.

شرکت مذکور گزارش داد، به تازگی تعدادی برنامه درفروشگاه گوگل پلی شناسایی کرده است که توسط بدافزاری به نام «RedDawn» آلوده شده بودند. بطوریکه اگر این برنامه ها در یک دستگاه نصب گردد، موجب حمله ای می شود که می تواند حجم عمده ی اطلاعات شخصی و حساس را سرقت کند. همچنین امکان ردیابی قربانیان توسط هکرها فراهم خواهد شد.

سه برنامه در این فروشگاه پیدا شد که تحت تاثیر بدافزار RedDawn بودند. اولین برنامه «Food Ingredients Info» نام داشت که به استفاده کنندگان اطلاعاتی در مورد غذا ارائه می داد. دو مورد دیگر «Fast AppLock» و «AppLockFree» بودند. هر دوی این اپلیکشن ها، ابزار امنیتی به حساب می آیند.

در حالیکه اپلیکیشن ها می توانند به صورت آزادانه توسط هر شخصی از گوگل پلی استور دانلود شوند. این برنامه ها اصولا با هدف گیری های فردی و برقراری ارتباط با آنان در فیس بوک توزیع پیدا می کنند. گروه هکری مذکور «Sun team» نام دارد. همان گروهی که در سال،۲۰۱۸ در پی یک حمله ی بدافزاری، روزنامه نگاران و مهاجران کره ی شمالی را هدف قرار داد.

مکافی گزارش کرد این بدافزار در چندین مرحله عمل می کند. با نرم افزار «AppLockFree» بخش های بیشتری از حمله شناسایی و از طریق دو برنامه دیگر راه اندازی می شوند. زمانی که بدافزار دستگاه قربانی را آلوده می کند، می تواند عکس ها، مخاطبین، پیامک ها و اطلاعات حساس دیگر را جمع آوری کند. همه ی این اطلاعات به فضای ابری سایت هایی که به وسیله ی Sun Team راه اندازی شده است، منتقل می شود.

هیچ یک از برنامه هایی که توسط sun team آپلود شده اند، به طور گسترده دانلود و دریافت نشده اند. مکافی اظهار کرد، تنها ۱۰۰ دستگاه تحت تاثیر این بدافزارها قرار گرفته اند. به علاوه در حال حاضر این اپلیکشین ها از فروشگاه حذف گشته اند؛ اما آنها یک تهدیدی جدی برای قربانی های حمله بودند؛ زیرا نشان می دهند، هکر های کره شمالی به هدف قرار دادن افراد فراری علاقمند هستند.

به نقل از سازمان «Radio Free Asia»، بیشتر از ۳۰ هزار نفر از مردم هستند که از کره ی شمالی به کره ی جنوبی فرار کرده اند. همچنین سالانه هزار نفر اقدام به این کار می کنند.

منبع : سایبربان

درباره نویسنده

پست های مرتبط

پاسخ دهید


خبرگزاری هرانا

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


Type The Green Captcha Characters Below.