بدافزاری که در صورت شناسایی، سیستم را از بین می‌برد

کمبته رکن چهارم – محققان امنیتی نوع جدیدی از بدافزارهای ارزهای دیجیتالی را شناسایی کردند که در صورت شناسایی سیستم کاربر را از بین می برد.

کارشناسان امنیتی «۳۶۰ Total Security» نوع جدیدی از بدافزارهای رمزهای دیجیتالی را شناسایی کردند که نه تنها کنترل منابع رایانه را در دست می گیرد؛ بلکه اگر آنتی ویروس یا خود کاربر سعی در از بین بردن آن داشته باشید، سیستم از کار می اندازد.

بدافزار مذکور «WinstarNssmMiner» نام داشته و با هدف استخراج ارز مونرو (Moneto) طراحی شده است. این بدافزار تاکنون بیش از ۱۸ هزار ۵۰۰ یورو، معادل ۱۳۳ توکن را استخراج کرده است. به علاوه موفق شده است به حدود نیم میلیون سیستم حمله کند.

بنابر این چگونه این نرم افزار انقدر مهلک و کشنده است؟

این یک فرآیند است که در دو مرحله انجام می شود. در این روش ۲ عملیات راه اندازی می شود که به بدافزار اجازه می دهد همزمان با استخراج ارز، وضعیت آنتی ویروس را چک کند. سپس در صورت مداخله ی رایانه در عملکرد آن، سیستم را از کار خواهد انداخت.

حتی اگر نرم افزار آنتی ویروس شما، ویروس را کشف و سعی در از بین بردن آن کند یا شما مستقیما سعی در به پایان رساندن عملیات داشته باشید، سیستم نابود خواهد شد. همچنین ویروس یاد شده توانایی غیرفعال کردن آنتی ویروس های ضعیف را دارد.

بهترین راه حل برای مقابله با بیشترین تهدیدات رایانه شما، آمادگی همیشگی برای روبرویی با بدترین شرایط است. مطمئن شوید که سیستم شما آخرین آپدیت های امنیتی را دارد و از یک آنتی ویروس مناسب برای دور نگه داشتن تهدیدات استفاده کنید.

منبع : سایبربان

درباره نویسنده

پست های مرتبط

پاسخ دهید


خبرگزاری هرانا

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


Type The Blue Captcha Characters Below.