وحشت انگلیس از روبات های گیمر

کمیته رکن چهارم – انگلیس معتقد است هوش های مصنوعی که از طریق بازی های ویدئویی آموزش می بینند، قابلیت انجام حملات سایبری پایدار پیشرفته را دارند

بر اساس گزارش منتشر شده از سوی وزارت دفاع انگلیس، ارتش این کشور از هوش های مصنوعی که توسط بازی های ویدئویی آموزش می بینند وحشت دارد.

وزارت دفاع انگلیس توضیح داد، در حال حاضر پژوهشگران دره ی سیلیکون به منظور آموزش هوش های مصنوعی و حل مسائل پیچیده از بازی های استراتژیکی مانند «StarCraft II»  بهره می گیرند؛ اما این دستاوردها پس از یادگیری قابلیت راه اندازی یک جنگ سایبری را دارند.

مقامات یاد شده نگران این موضوع هستند که گروه های تروریستی و دولت های دشمن، از طریق فناوری مذکور، حملات پایدار پیشرفته (APT) انجام دهند. این موضوع زیرساخت های حیاتی را به خطر می اندازد و احتمال سرقت اطلاعات را افزایش می دهد.

در متن گزارش منتشر شده آمده است:

نه تنها هوش مصنوعی تنوع و سرعت حملات را بیشتر می‌کند؛ بلکه باعث کاهش هزینه‌ها می‌شود. نظر به اینکه نیاز به متخصصان حرفه ای کاهش پیدا می کند، محدودیت ها به فرصتی برای دسترسی به الگوریتم های هوش مصنوعی تبدیل می شود.

همچنین اشاره شد:

به عبارت دیگر هر فردی با منابع مالی کافی، قابلیت خرید یا سرقت هوش مصنوعی حملات پایدار پیشرفته (AI APT) را داشته، امکان دستیابی به قدرت تهاجمی را کسب می کند؛ حتی اگر خود از دانش فنی لازم برخوردار نباشد. به علاوه هزینه ی تکرار نرم افزار نزدیک به صفر است و به سختی می توان محدودیتی برای آن ارائه کرد. چنین دستاوردهایی تا سال ۲۰۲۰ یا حتی زودتر به کار گرفته می شوند.

به علاوه ذکر شد:

برای مثال یک هوش مصنوعی بسیار پیشرفته می تواند با انجام بازی های رایانه در سبک استراتژیک، راه بردهای پیشرفته را آموزش ببینند.

در گزارش مورد بحث به هوش مصنوعی آلفاگو (Alpha GO)، ساخته ی آزمایشگاه «دیپ مایند» (DeepMind) گوگل اشاهره کرده که با استفاده از بازی های StarCraft II و کنسول آتاری آموزش دیده است.

منبع : سایبربان

درباره نویسنده

پست های مرتبط

پاسخ دهید


خبرگزاری هرانا

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


Type The Red Captcha Characters Below.