رتبه بندی بلاکچین در چین

کمیته رکن چهارم – کشور چین قصد دارد به منظور قانون گذاری در حوزه ی ارزهای دیجیتالی، پروژه های بلاکچین را رده بندی کند.

به نقل از «روزنامه صبح جنوب چین»؛ یک گروه تحقیقاتی، زیر نظر وزارت صنایع و فناوری اطلاعات چین قصد دارند به منظور آخرین تلاش های خود برای قانون گذاری در مورد فناوری هایی که به ارزهای دیجیتالی مرتبط هستند، پروژه های بلاکچین را رتبه بندی کنند.

بلاکچین یک معماری دیجیتالی از داده ها است که در بیشتر مواقع به منظور تأیید اعتبار و ثبت تراکنش ها در شبکه ای از رایانه های غیرمتمرکز استفاده می شود.

با توجه به گزارش مرکز توسعه ی صنعت اطلاعات چین (CID) که مسئول مشاوره در سیاست گذاری های فناوری چین است، اولین دسته از پروژه های بلاکچین که مورد ارزیابی قرار می گیرند، ۲۸ عدد از ارزهای مجازی مانند بیت کوین، اتریم، ریپل و لایتکوین می شود. با وجود این موسسه مذکور اعلام نکرد بر پایه ی چه معیارهایی، رتبه بندی یاد شده را انجام می دهد.

دستور العمل رتبه بندی یاد شده تا پایان سال ۲۰۱۹ آماده می شود. این استانداردها اصول، امنیت و برنامه های تجاری را شامل خواهد شد.

کشور چین از سال گذشته «ICO» را ممنوع کرد. همچنین همه ی وبگاهای مرتبط با تجارت ارزهای دیجیتالی و ICO، شامل بسترهای خارجی را مسدود کرد. این اقدام به علت وجود نگرانی در زمینه ی گسترش فساد، کلاه برداری و نا آرامی های اجتماعی ناشی از فعالیت های مالی غیرقانونی انجام گرفت. بانک مرکزی چین اعلام کرد ۹۰ درصد ICO های راه اندازی شده در سال ۲۰۱۷ جعلی بودند

منبع : سایبربان

درباره نویسنده

پست های مرتبط

پاسخ دهید


خبرگزاری هرانا

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


Type The Green Captcha Characters Below.