اجلاس Google I/O 2018، ساده سازی تولید برنامه اندرویدی

کمیته رکن چهارم – شرکت گوگل قابلیت های جدیدی را به منظور ساده سازی تولید و مدیریت برنامه های اندرویدی معرفی کرد.

به نقل از «techcrunch»؛ گوگل در رویداد سالانه ی «Google I/O 2018» بروزرسانی های جدیدی را برای «Android Studio 3.2» معرفی کرد. در قالب این بروزر رسانی ویژگی هایی جدیدی مانند «جت پک» (Jetpack) و «راهنمای ویرایش بصری» (visual navigation editing) به بستر بالا اضافه شده است.

قابلیت های یاد شده ابزارهایی مانند، فرمت جدید بسته های نرم افزاری «Android App Bundle format»، اسنپ شات، شیوه ی تازه اندازه گیری تاثیر برنامه روی عمر باطری و بهینه تر شدن کدهای محصول برای کاهش حجم آن، هستند.

راهنمای ویرایش بصری، ظاهری مانند یک فلوچارت دارد که به کاربر اجازه می دهد، بخش های مختلف را با کشیدن خط به هم مرتبط سازد. در نتیجه مدیریت همه ی اجزا در پس زمینه، ایجاد و آزمایش محصول ساده تر خواهد شد.

گوگل توضیح داد به صورت پیوسته درتلاش هستند روند پیچیده ی ساخت برنامه را ساده تر و سریع تر کند. قابلیت بالا، یکی از نمونه محصولات این شرکت به منظور دستیابی به هدف ذکر شده است.

جت پک را می توان نسل بعدی « Android Support Library» به حساب آورد که تقریبا همه ی برنامه ی داخل فروشگاه گوگل از آن استفاده می کنند؛ زیرا بسیاری از ویژگی های پایه ای که کاربران از یک نرم افزار موبایلی انتظار دارند را ارائه می دهد. از جت پک برای مدیریت کارهایی مانند، عملیات پس زمینه، ناوبری، صفحه بندی و ویژگی های رابط کاربری بسترهایی مانند «Android TV» و «Android Wear» استفاده می شود.

گوگل توضیح داد هدف از توسعه ی جت پک، جلوگیری از انجام کارهای تکراری برای ایجاد هر محصول جدید است، در نتیجه میزان کد نوشته شده، کاهش می یابد. این موضوع باعث می شود حجم نهایی برنامه کاهش کرده، بهینه تر گردد.

ساده سازی تولید برنامه اندرویدی
منبع : سایبربان

درباره نویسنده

پست های مرتبط

پاسخ دهید


خبرگزاری هرانا

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.


Type The Blue Captcha Characters Below.