اجلاس Google I/O 2018، ایجاد تورهای مجازی شخصی

کمیته رکن چهارم – گوگل ابزار جدیدی را معرفی کرد که به مصرف کننده اجازه می دهد تورهای واقعیت مجازی، مورد علاقه ی خود را تولید کند.

به نقل از «techcrunch»؛ گوگل در رویداد سالانه ی «Google I/O 2018» از ابزار جدیدی به نام «Tour Creator» رونمایی کرد. این ویژگی به معلم ها و دانش آموزان اجازه می دهد با استفاده از «Street View» یا تصاویر ۳۶۰ درجه ای که دارند، سفر واقعیت مجازی مخصوص به خود را به وجود آورند. این برنامه به گونه ای طراحی شده است که با هدست گوگل کاردبرد (Cardboard) و برنامه ی «Expeditions» سازگار باشد.

گوگل توضیح داد هدف برنامه ی Expeditions این است که مردم بتوانند از طریق واقعیت مجازی به نقاط مختلف جهان سفر کنند. همچنین اعلام شد از زمان عرضه ی این نرم افزار در سال ۲۰۱۵ تا کنون بیش از ۳ میلیون دانش آموز از آن بهره مند شده اند.

برنامه Tour Creator به کاربران اجازه می دهد بدون دانش هیچ گونه دانش فنی، محتوای مورد نظر خود را تولید کنند. کاربران برای شروع تنها لازم است یک نام و تصویر برای محتوای خود انتخاب کرده، محلی را از گوگل مپز (Google Maps) انتخاب کنند یا تصاویر ۳۶۰ درجه خود را به کار ببرند. همچنین امکان اضافه کردن دکمه هایی در نقاط مختلف محیط مجازی تولید شده وجود داردن تا با کلیک روی آن، توضیحاتی ارائه بشود.

زمانی که ساخت تور مجازی کاربر پایان یافت، وی می تواند آن را در وبگاه «Poly» که کتابخانه ای از محتوای ۳ بعدی گوگل است، بارگذاری کند.

توسعه دهندگان و مردم می توانند با مراجعه به وبگاه مذکور محتوا را مشاهده کرده، آن را لایک کنند یا به اشتراک بگذارند. همچنین امکان دریافت «embed code» آن برای بارگذاری در وبگاه های دیگر نیز وجود دارد. به علاوه امکان تغییر محتوا توسط دیگران نیز وجود خواهد داشت. برای نمونه بیان شد مصرف کننده می تواند با تهیه تصاویر یا ویدئو ۳ بعدی از رویدادی که در جریان است، آن را در محیط مجازی شبیه سازی و بارگذاری کند. در نتیجه افرادی که در آن محل حضور ندارند نیز امکان تجربه ی آن را به دست می آورند.

محتوای تولید شده را می توان از طریق هدست های واقعیت مجازی مانند کاردبرد مشاهده کرد. همچنین در صورت عدم دسترسی به این ابزارها امکان تماشای آن در مرورگر به عنوان تصاویر دو بعدی وجود دارد.

برنامه Tour Creator در نیمه ی دوم سال ۲۰۱۸ منتشر خواهد شد.

منبع : سایبربان

درباره نویسنده

پست های مرتبط

پاسخ دهید


خبرگزاری هرانا

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


Type The Red Captcha Characters Below.