برنامه رصد سلامت سربازان

کمیته رکن چهارم – سازمان دارپا بودجه ساخت برنامه ای موبایلی را فراهم کرده که با استفاده از اطلاعات دوربین‌ها و حسگرها وضعیت سلامت سربازان در میدان نبرد را رصد می‌کند

کلیه تجهیزات هوشمند برای برقراری و اطمینان از سلامتی انسان ها گرد هم جمع شده اند. شاید تصورش دور از ذهن نباشد که در آینده ای نزدیک میکروفون تلفن هوشمند در صورت حمله قلبی می تواند نقش ناجی را بازی کند و به طور خودکار اطلاعات را برای پزشکان ارسال کند.

پنتاگون در نظر دارد که این فناوری جدید و کاربردی را در یک برنامه تلفن همراه پیاده سازی کند و به کمک آن از سلامتی سربازان در میدان نبرد مطلع شود. همچنین سازمان دارپا در نظر دارد که همه هزینه های این پروژه را تامین کند.

در همین راستا شرکت امنیت سایبری به نام Kryptowire که در ویرجینیا واقع شده، قراردادی به ارزش ۵٫۱ میلیون دلاربرای طراحی و ساخت این برنامه امضا کرده اند.

ساخت این برنامه برگرفته از پروژه تحلیلی دارپا است که تعریف آن استفاده از تلفن هوشمند برای سلامتی انسان ها بوده که Wash نامیده می شود.

شایان ذکر است عملکرد این برنامه به گونه ای طراحی خواهد شد که با جمع آوری اطلاعات از دوربین ها، حسگرهای نور، گام شمار، حسگر اثر انگشت و … اقدام به ارزیابی آنها می کند و سپس برای تشخیص سلامتی یا بیماری کاربران استفاده می کند، به عبارتی دیگر این برنامه اطلاعات حسگرها را جمع آوری کرده و در نهایت شرح حال دقیق و کاملی از وضعیت سلامت کاربر فراهم می کند. ضمناً این برنامه توانایی دارد علائم بیماری کاربران را با بیماری های مشابه بررسی کند و گزارش دهد تا تشخیص بیماری آسان تر شود.

با بهره گیری از این اپلیکیشن می توان پیش از حضور کادر پزشکی اقدامات اولیه جهت بهبود بیمار را انجام داد که هم خطر زودتر رفع شود و هم بیمار زودتر بهبود یابد.

منبع : سایبربان

درباره نویسنده

پست های مرتبط

پاسخ دهید


خبرگزاری هرانا

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


Type The Red Captcha Characters Below.