هک سامانه های فولکس واگن و آئودی

کمیته رکن چهارم – این مدل خودروها از یک پورت و اتصال وای فای مشترک استفاده می‌ کنند که برای کنترل خودکار بوده و به شدت در معرض نفوذ و آسیب هستند

امکان هک سیستم‌ کامپیوتری خودرو های فولکس واگن (Volkswagen) و آئودی توسط یک شرکت امنیت سایبری هلندی کشف شده است که سیستم‌های اطلاعاتی درون خودروهای آئودی و تعدادی از مدل‌های خودروی گروه فولکس واگن در معرض نفوذ از راه دور قرار دارند.

محققان امنیتی  اعلام کرده اند که این مدل خودروها از یک پورت و اتصال وای فای مشترک استفاده می‌کنند که برای کنترل خودکار بوده و به شدت در معرض نفوذ و آسیب هستند.

طبق تحقیقات کارشناسان امنیت سایبری، مهاجمان در شرایط خاصی می توانند مکالمات رانندگان خودروهای مذکور را گوش دهند و از همه بدتر می توانند به سامانه هدایت و ناوبری خودرو دسترسی پیدا کنند. همچنین می توانند به مسیرهایی که این خودروها طی کرده اند دسترسی پیدا کنند.

علاوه بر این، با توجه به آسیب پذیری این خودروها، امکان کشف و پیگیری موقعیت خودرو در هر زمان برای هکرها امکان پذیر است و اینکه به راحتی آدرس منزل رانندگان قابل شناسایی است.

به عنوان مثال، رابط کاربری «Open» در مدل‌ های خوردو های «Golf GTE» و آئودی «A3» که در سامانه آنها قرار دارد و باعث ضعف امنیتی شدید در این خودروها شده است. اگر چه فولکس واگن این آسیب پذیری را در سیستم‌ های  مدل فعلی برطرف کرده است، ولی محققان هنوز نگرانی هایی دارند.

یک تیم تحقیقاتی، علوم کامپیوتری از دانشگاه بیرمنگام انگلیس در پژوهش اخیر خود ضعف سیستم امنیتی و ضد سرقت خودروهای فولکس واگن را آشکار ساخته است.

طبق نتایج این پژوهش، قفل میلیون ها خودروی کارخانه فولکس واگن را می توان با هک ساده الکترونیکی باز کرد.

شرکت خودروسازی فولکس واگن، سال ۲۰۱۵ با وجود تلاش بسیار برای جلوگیری از انتشار این پژوهش، به نقص در سیستم ایمنی خودروهای خود اذعان کرده بود و گفته بود که خودروهای جدید در دست تولید، با تراشه‌های امن‌ تری ارائه خواهند شد. اما این مشکل امنیتی برای خودروهای تولید شده قدیمی همچنان وجود دارد.

منبع : سایبربان

درباره نویسنده

پست های مرتبط

پاسخ دهید


خبرگزاری هرانا

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


Type The Red Captcha Characters Below.