رویکرد نظامی بانک ها برای امنیت سایبری

کمیته رکن چهارم – در تلاش برای مبارزه با حملات سایبری، بانک ها رویکرد های نظامی را برای امنیت آنلاینشان در پیش می گیرند

متئو نیمن (matthew Nyman) یکی از مقامات مسترکارت به روزنامه تایمز نیویورک گفت:

ین چیزی نیست که از تروریست ها و کارتل های مواد مخدر متمایز باشد و اساساً شبکه های تهدید به طور مشابه عمل می کنند.

جرم های سایبری یکی از سریع ترین موارد رو به رشد در جهان به شمار می روند. به طوری که از طریق حملات سایبری ۴۴۵ میلیارد دلار در سال گذشته سرقت شده است. به همین دلیل بانک ها و شرکت های مالی همواره در معرض تهدیدی مانند خطر جنگ قرار دارند.

وی روی مرکز همجوشی (fusion center) جدید مسترکارت نظارت می کند. وزارت امنیت داخلی آمریکا، پس از اتفاق ۱۱ سپتامبر، اقدام به راه اندازی چنین مراکزی کرد. هدف از این کار جمع آوری و تجزیه و تحلیل اطلاعات فدرال، ایالتی و محلی است.

در حال حاضر حداقل ۱۲ مرکز همجوشی در مؤسسات مالی عمده مانند سیتی گروپ (Citigroup)، ولز فارگو (Wells Fargo)، بانک های منطقه ای مانند بانک غرب (Bank of the West) ایجاد شد. همچنین بانک «Fifth Third» در حال ساخت مرکز در دفتر مرکزی خود در شهر سینسیناتی ایالت اوهایو است. به علاوه شرکت ویزا که مرکزی را دو سال قبل در ویرجینیا ایجاد کرده بود نیز در حال توسعه دو نمونه ی دیگر در بریتانیا و سنگاپور است.

دفع تهدیدات سایبری اولویت اول برای بانک ها است. آلفرد فلی کلی جونیور (Alfred F. Kelly Jr.)، مدیر اجرایی ویزا، به سرمایه گذاران گفت که او در این مورد کاملاً بدگمان است. همچنین مدیرعامل بانک مرکزی آمریکا اظهار کرد:

گروه امنیتی تنها جایی از شرکت است که محدودیت بودجه ندارد.

بخش مالی با ساخت تمرینات نظامی «Quantnm Down» که شبیه سازی یک ضربه سایبری فاجعه بار است، به تهدیدات پاسخ می دهد.

در آخرین تمرین برگزار شده در ماه نوامبر گذشته، ۹۰۰ شرکت کننده از ۵۰ بانک حضور داشتند. قانون گذاران و ادارات مجری قانون نقش خود را برای پاسخ به هجوم گسترده بدافزارها و سپس مسدود ساختن همه پرداخت های خروجی از بانک، ایفا کردند. در طول دو روز تهدیدات جدید مانند حملات انکار سرویس، درهر چند ساعت اضافه می شدند.

نتیجه نهایی سیستمی بنام sheltered harbor است که در سال گذشته به بهره برداری رسید. در حال حاضر اگر داده های عضوی از شبکه نابود شده یا در معرض خطر باشد، دیگران می توانند در صورت نیاز سوابق بایگانی را بازیابی و حساب کاربری مشتریان را در عرض یک یا دو روز بازیابی کنند.

در حالی که این سیستم هنوز مورد نیاز نیست، تقریباً ۷۰ درصد از حساب های سپرده گذاری این شرکت تحت پوشش آن قرار دارد.

منبع : سایبربان

درباره نویسنده

پست های مرتبط

پاسخ دهید


خبرگزاری هرانا

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.


Type The Green Captcha Characters Below.