هکرها اثرانگشت را شبیه‌سازی می‌کنند

fingerprint-618x336 - Copyکمیته رکن چهارم – یکی از اعضای شبکه هکرهای CCC ادعا می‌کند توانسته اثرانگشت سیاستمداری آلمانی را با استفاده نرم‌افزاری معمولی و تصاویری که در یک کنفرانس خبری به‌ثبت رسانده، شبیه‌سازی کند.

به گزارش کمیته رکن چهارم به نقل از همشهری آنلاین، ژان کریسلر می‌گوید توانسته با کمک تصاویری که با استفاده از یک دوربین عکاسی معمولی از وزیر دفاع آلمان، اورسولا ون‌در‌لینی به ثبت رسانده،‌اثر انگشت او را شبیه‌سازی کند.

این هکر هیچ نسخه چاپ شده‌ای از اثر انگشت وزیر دفاع آلمان را در اختیار نداشته‌است. متخصصان پیش از این نیز استفاده از نشانگرهای زیستی را تکنیکی نا‌امن برای حفظ امنیت تجهیزات دیجیتال اعلام کرده‌بودند.

کریسلر که به استارباگ نیز شهرت دارد در کنفرانسی با حضور اعضای CCC که بزرگترین انجمن هکرهای اروپا به‌شمار می‌رود، از امکان شبیه‌سازی اثرانگشت از روی عکس خبر داد.

وی در این کنفرانس گفت با استفاده از تصویر کلوزآپی از دست وزیر دفاع آلمان و ترکیب آن با تصاویری که از زوایای دیگر گرفته شده‌بودند،‌ توانسته اثرانگشت شصت او را شبیه‌سازی کند. او به سیاستمداران توصیه کرد در هنگام حضور در رویداد‌های عمومی دستکش به دست کنند.

سیستم تشخیص هویت از روی اثرانگشت یکی از تکنیک‌های امنیتی است که در محصولات اپل و سامسونگ به کار گرفته شده است. این تکنیک همچنین در انتخابات ریاست‌جمهوری برزیل نیز برای شناسایی رای‌دهندگان مورد استفاده قرار گرفت، اگرچه متخصصان آن را تکنیکی ایمن نمی‌دانند.

شبیه‌سازی نشانگرهای زیستی که بر اطلاعاتی مانند اثرانگشت و یا تشخیص چهره تکیه دارند کار چندان ساده‌ای نیست، اما امروزه کمابیش همه می‌دانند که این تکنیک از امنیت بالایی برخوردار نیست؛ از این رو اکنون شرکت‌ها به استفاده از نشانگرهای زیستی زنده روی آورده‌اند.

در سپتامبر امسال شرکت بارکلیز سیستم تشخیص انگشتی را ویژه مشتریان خود ارائه کرد که در آن از الگوی رگ‌های انگشت افراد برای تشخیص هویت آنها استفاده می‌شود. شرکت هیتاچی نیز ابزاری را اراده کرده‌است که الگوی منحصربه‌فرد درون انگشت افراد را شناسایی می‌کند، درحالی که انگشت باید به بدن فرد متصل بوده و زنده باشد.

منبع : همشهری آنلاین

درباره نویسنده

پست های مرتبط

پاسخ دهید


خبرگزاری هرانا

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.


Type The Green Captcha Characters Below.