هوش مصنوعی برنامه نویس ارتش

کمیته رکن چهارم – ارتش آمریکا موفق به توسعه ی هوش مصنوعی جدیدی شده است که قابلیت برنامه نویسی اپلیکیشن دارد

 برنامه نویسی یکی از مهمترین مسائل دنیای امروز به شمار می رود و نوشتن کد برای هر برنامه ی جدید بسیار زمان بر است. ارتش آمریکا به همین منظور نوعی هوش مصنوعی به نام «بایو» (BAYOU) تولید کرده است که به صورت خودکار این کار را انجام می دهد.

بایو یک ابزار یادگیری عمیق است که به مانند یک موتور جستجو برای برنامه نویسی عمل می کند. کاربران تنها باید برای ایجاد برنامه ی مورد نظر چند کلمه ی کلیدی از آن را وارد سامانه کنند. سپس هوش مصنوعی یاد شده با توجه به مقادیر ورودی بهترین برداشت خود از داده های ورودی را انجام داده، مصحولی به زبان جاوا تولید می کند.

بایو توسط پژوهشگران دانشگاه رایس ساخته شده، گوگل و ارتش آمریکا از آن پشتیبانی مالی عمل آورده اند. این نوآوری توسط یک هزار و ۵۰۰ برنامه ی اندرویدی که بیش از ۱۰۰ میلیون خط کد جاوا را شامل می شود، تغذیه شد. در نتیجه هم اینک می تواند خود اپلیکیشن های جدیدی را ایجاد کند.

اگر کدهایی که خوانده می شوند، شامل هر گونه اطلاعاتی باشند که نشان دهنده ی نوع عملکرد آنها است؛ بایو یاد خواهد گرفت که آن بخش در چه برنامه های پیش فرضی به کار گرفته می شوند و چه پردازشی انجام می دهند. در نتیجه کاربر می تواند تنها با وارد کردن چند کلمه ی کلیدی، به سرعت نوع برنامه ی مورد نظر خود را به هوش مصنوعی اعلام کند.

متخصصان علوم رایانه توضیح دادند، فناوری بالا باعث ساده تر شدن انجام وظایف می شود. همچنین آموزش برنامه نویسی به مردم ساده تر و بصری تر خواهد شد. به علاوه احتمالا مصرف کنندگان خواهند توانست در آینده ی نزدیک صحت نمونه کدهای تولید شده توسط خود را به کمک ابزار یاد شده بررسی کنند. البته لازم به ذکر است توسعه ی این دستاورد هنوز در مراحل اولیه ی خود قرار دارد.

منبع : سایبربان

درباره نویسنده

پست های مرتبط

پاسخ دهید


خبرگزاری هرانا

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.


Type The Red Captcha Characters Below.