پهپادی با مهمات بی پایان

کمیته رکن چهارم – تفنگ داران دریایی آمریکا پهپادی را توسعه داده اند که اهداف را شناسایی کرده، از طریق دیگر تجهیزات به آن حمله می کند

مقامات تفنگداران نیروی دریایی آمریکا به تازگی از پهپاد جدیدی به نام «ماکس» (MUX)  رونمایی کردند. این پهپاد نیازی به حمل سلاح یا موشک ندارد؛ زیرا می تواند از سامانه های سلاح های دیگر جنگنده ها و کشتی های موجود در محیط به نفع خود استفاده کند.

جیمز آدامز (James Adams)، یکی از مقامات تفنگداران دریایی گفت:

ماکس می تواند هدف را شناسایی و تعیین کند. این موضوع انبار مهمات بی نهایی را در اختیار پهپاد مورد بحث قرار می دهد.

قابلیت مذکور ماکس را به یکی از پیشرفته ترین پهپادهای شکارچی-قاتل  (hunter-killer) تبدیل می کند؛ زیرا می تواند اهداف موجود در دریا را شناسایی کرده به شبکه ی دیگر تجهیزات متصل شود و به سمت آن شلیک کند.
آدامز افزود:

جنگ آینده، نبرد شبکه است.

واجد مذکور در حال کار روی توسعه ی پهپادی با قابلیت پرواز طولانی مدت است که می تواند روی ناو چند منظوره ی کلاس L فرود آید. این محصول قابلیت هایی را مانند ارائه هشدارهای زود هنگام، رله ی ارتباطی، حملات الکترونیکی و تسلیحاتی دارد.

بستر هشدار هوایی ماکس به تفنگداران اجازه می دهد به صورت مستقل از ناوهای هواپیمابر عملیات های خود را انجام دهند.

وی اشاره کرد، واحد یاد شده قصد ندارد از پهپادهایی مشابه « Reapers » و « Predator »  که در عراق و افغانستان استفاده کند، بلکه جنگ افزاری سبک تر بوده، مصرف سوخت کمتری دارد. یکی از بهترین راه های انجام این کار نیز حذف سلاح ها از جنگنده و جایگزین کردن قابلیت ارتباطی با شبکه ی دیگر تجهیزات آن است.


  1. سیاست شکارچی-قاتل، مأموریت ها را به دو بخش جداگانه ی پیدا کردن و حمله به هدف تقسیم می کند.

منبع : سایبربان

درباره نویسنده

پست های مرتبط

پاسخ دهید


خبرگزاری هرانا

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.


Type The Blue Captcha Characters Below.