داوری جام جهانی با اینترنت اشیا

کمیته رکن چهارم – کشور روسیه قصد دارد با استفاده از فناوری اینترنت اشیا و راه کار جدیدی به نام کمک داور ویدئویی، اشتباهات داوری را تا حد امکان در طول مسابقات کاهش دهد.

فناوری اینترنت اشیا به صورت روز افزون در حال گسترش در حوزه های مختلف مانند ورزش است. برای نمونه می توان به سامانه ی «VAR» یا کمک داور ویدئویی اشاره کرد که قرار است برای اولین بار در جام جهانی ۲۰۱۸ به کار گرفته شود. این سامانه که عملکرد ویدئو چک را در دیگر انواع رقابت ها ارائه می دهد.

کمک داور ویدئویی در واقع اتاقی مرکزی در مرکز پخش بین المللی در مسکو است که به پشتیبانی از داوران حاضر در زمین می پردازد. در این اتاق گروهی متشکل از یک کمک داور ویدئویی، سه دستیار وی، ۴ مسئول بازپخش و یک ناظر فیفا در محل حضور دارند.

گروه مذکور وظیفه دارند از طریق تصاویر دریافت شده توسط دوربین ها، روی عملکرد داوران حاضر در زمین نظارت داشته و در تصمیم گیری های حساس به آنها کمک کنند. زمانی که داور احساس کند صحنه ای باید مورد بازبینی قرار گیرد، با دست خود مستطیلی به نشانه ی صفحه نمایشگر رسم می کند تا اتاق مذکور متوجه درخواست وی برای ویدئو چک شود.

به علاوه داوران دارای ساعت هوشمندی متصل به VAR هستند که در صورت گذشتن توپ از خط دروازه و گل شدن، موضوع را به آنها اطلاع می دهد.

منبع : سایبربان

درباره نویسنده

پست های مرتبط

پاسخ دهید


خبرگزاری هرانا

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


Type The Red Captcha Characters Below.