حملات سایبری همه مردم را تهدید می کند

کمیته رکن چهارم – رییس سابق ستاد ارتباطات دولت انگلیس «GCHQ»، اظهار کرد که گستره حملات سایبری افزایش یافته و تمامی ملت ها را در بر می گیرد. جنگ های سایبری شکل متغیر و دینامیک به خود گرفته و تغییر چشمگیری یافته اند.

وی ادامه داد تا زمانی که کشورهایی مانند کره شمالی، چین، ایران و روسیه درگیر جنگ های سایبری هستند، تهدیدات برای همه ملت ها شکل پیچیده تری به خود می گیرد.

رییس سابق ستاد ارتباطات دولت انگلیس اعلام نمود که از سال ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۷ شاهد روند روبه رشد حملات سایبری بوده ایم و همین موضوع سبب نگرانی بسیاری از کارشناسان این حوزه شده است.

به طور مثال باج افزار واناکرای «WannaCry» که توسط کره شمالی طراحی شده است، موجب وحشت عمومی شده بود.

 این باج افزار اهداف مهمی را در سراسر جهان هدف قرار داده و مبالغ هنگفتی از سوی قربانیان دریافت کرده است.

واناکرای فقط نمونه ای از یورش هایی است که عموم مردم را در بر میگیرد.

در کنفرانس امنیت سایبری «Infosesecurity» که در شهر لندن برگزار شد، درباره موضوع فوق بحث و گفتگو صورت گرفت.

طبق اطلاعات به دست آمده باج افزار واناکرای مبلغی معادل ۸۰ میلیون دلار، باج از قربانیان کشور انگلیس دریافت کرده است که در نوع خود مبلغ قابل توجهی است.

طبق ادعا های صورت گرفته باج افزار واناکرای توسط کره شمالی طراحی شده است و کارشناسان اعلام کردند که این کشور برای دور زدن تحریم ها نیازمند پول و ارز های دیجیتالی است که از این طرق تامین می شود؛ به عبارتی دیگر کره شمالی با طراحی این باج افزار پاسخی دقیق و سنجیده به تحریم ها داده است.

بسیاری از کشورها مانند کره شمالی، چین، ایران با انواع تهاجمات سایبری دست و پنجه نرم می کنند که این یورش ها از پیچیدگی منحصر به فردی برخوردار هستند؛ این در حالی است که گروهی دیگر از کشورها مانند انگلیس، روسیه و… برای مقابله با حملات سایبری سرمایه گذاری های گسترده ای انجام داده اند.

منبع : سایبربان

درباره نویسنده

پست های مرتبط

پاسخ دهید


خبرگزاری هرانا

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


Type The Red Captcha Characters Below.